repülõ kb. pontosan annyira ki van szolgáltatva az idõjárásnak mint a léghajó.
80-100 km/h órás szélben a léghajó már a halálán van. Egy utasszálítónak meg sem kottyan. Még 50-60 km/h oldalszélben is képesek leszállni.
Szélnyírás, légörvény, stb... ezek mind odavághatják a gépet és teszik is a mai napig. A léghajót dettó.
A légörvény egy jól hangzó szó, de 0 jelentéstartalma van. A szélnyírás a léghajót sokkal durvábban odavágja, mert a göpzik 60-100 tonnás max. tolóerõéjvel szemben 0 erõforrásuk van viszont gigantikus felületük. Ha felülrõl jön a szél semmivel sem tud emelkedni...
Könnyû sérülés: madár a sugárhajtómûbe, madár a rotorba, stb.. kép már lent is van. Léghajó max. süllyedni kezd.
Annak is bekaphat madarat a hajtómûve, de kisebb eséllyel. Egyébként mi történik, ha mondjuk egy madárfaj merõ passzíóból elkezdni bontai a léghajó burkolátát, mert valami elbaszott ösztöne erre vezérli? :)
Miért van repülõ: ennek viszont sok köze nincs a valós okohoz. Akkor azért megy mindenki belsõégésû motorral hajtott jármûvel mert ez a legjobb? Neeeem. Ennek volt erõs a lobija. Ennyi.
Nem. Azért mertt már akkor is biztonságosabb és olcsóbb volt utaskilométterre nézve. A léghajó a felsõ 10 ezer eszköze volt. Ehhez képest nézd meg, hogy kik repültek mondjuk már a szerencsésebb sorsú országoban a '60-as években.
Hajó vs. léghajó: miért lenne hosszabb az élettartalma? Vagy van most a világon 50 éves léghajó ami mûködik? Tudommal nincs. Tehát nincs összehasonlítási alapunk errõl a kérdésrõl.
Nem véletlenül nincs...
A fentartásuk, az elöbb vázoltak miatt szintén összehasonlítási alap nélküliek. Hangár kell a léghajónak, a hajónak kikötõ,. üzemanyag/krabantartás mind a kettõnek kell stb...
Csak jelenleg több tízezer hajónak és repcsinek már megvan az infrastuktúra. Pont. Léghajó kikötõ nulla darab van.
Amiben király lenne: a luxus utak. Aki luxus utazásra megy az NEM megy repülõvel. Megy hajóval meg ilyenek. Ui. egy repülõn egyszerûen nem lehet kényelemben utazni.
Javaslom megnézni az A380 luxuskatagórájú gépének a belsejét. Egy léghajó alá tett gondola sem lehet nagyobb, mint az.
Személyszállítás terén nem verenyképes semmilyen téren a léghajó.
Ez kicsit olyan vita, mint amit NEXUS-sal folytattam le. Folyamatosan álomképeket kergetett a szuperszonikus utazásról szembemenve a tényekkel és természettudományos és gazdasági törvényszerûségekkel.