nos nincs összehasonlítási alap... a 30-as években a Hindenburg átrepûlte az óceánt. Ez akkor nagyon nagy áttörés.
Azóta nagyon nem fejlesztgetik. Egy 1930-as évekbe gyártott repülõ sem arról volt híres, hogy 10etzer km-t tesz meg leszállás nélkûl.
Jelneleg a technológia adott arra, hogy a léghajó minden marhaság nélkûl 20-25ezer km-t repüljön. Tehát ne a 80 éves technológiát hasonlítgasd a maihoz. Egyébként ha utánna olvasol akkor találhatsz olyan léghajót is ami 130-150mph-val megy. IGaz ez sem gyors, de közben akár 500tonnát is tud szállítani.
Egyébként ez a mi a jobb, partalan vita: jelenleg is nagyon sok cuccot hajóval szállítanak holott még a kamion is gyorsabb nála. A kérdés az, hogy hány repülõ/kaimon kell pl. 100ezer tonna áru elszállításához... Hajóból 1. Replõbõl???
Na ez a léghajó elõnye is. Ahhogy olvasgattam egy mostani technológiával épülõ lághajó simán képes akár 1000tonnát is elvinni. Másképpen 2 komplet An224-es gépet szállít teljes rakománnyal, olcsóbban mint a repülõ, és gy.k. bárhol le tud szállni, ui nem kell neki leszálló pálya... Akár a vítz felett lebegve is át lehet pakolni, akár úgy is kiköthet mint egy hajó és aztán átrakják a cuccokat a kamionokra, stb...
Nagyságrendekkel mobilisabb mint a repülõ. És nagy viharban nem tud repûlni, mint ahhogy a repülõket sem engedik felszálni egy bizonyos szélerõsség felett.
Sztem a luxus utak netovábbja a léghajó. Akárcsak régen a repülõ v. az autó még régebben a sima lovaskocsi volt