" Aki Dragon Age 3 információmorzsákat szeretett volna kiéhezett fülemüleként felcsipegetni, annak az idei PAX-ról vétek lett volna hiányoznia. A fejlesztõcsapatból ugyanis a helyszínen tartózkodott Mike Laidlaw kreatív igazgató, Mark Darrah producer, Matt Goldman mûvészeti igazgató és David Gaider író, akik rajongói kérdésekre válaszoltak, továbbá a Dragon Age 2 fogadtatásáról és a Dragon Age 3 számára kijelölt új utakról is beszéltek.
A történettel kapcsolatban elárulták, hogy míg az elsõ rész a Darkspawnok és a Blight megfékezésérõl szólt, addig a második epizód új konfliktust szült. A Dragon Age 3-ban ezt az újfajta konfliktust (mágusok vs. templomosok) kell majd kezelnünk, a világot pedig saját magától megmentenünk. Miközben a két frakció totális háborúban esik egymás torkának nem kímélve a kívülállókat sem, a játékos távoli vidékekre utazik és szövetségeseket gyûjt, hogy meglegyen a hatalma a rendteremtéshez.
A fejlesztõk elismerték, hogy a Dragon Age 2 felfedezhetõ területe lényegesen kisebb volt az Origins-hez képest, ezért a cél egy, az Origins-ban látottnál sokkal nagyobb világtérkép bebarangolhatóvá tétele.
Beszéltek arról is, hogy a Dragon Age világának megteremtésekor sokat merítettek Tolkien munkásságából, s bár remélik, hogy saját arculattal sikerült felruházniuk Thedast, nem kívánnak megszabadulni a tolkieni örökségtõl. MMO egyáltalán nem szerepel a sorozattal kapcsolatos hosszú távú terveik között.
A következõ Dragon Age 2 DLC-ben hozzányúlnak a harcrendszerhez, szeretnék elérni, hogy nagyobb jelentõsége legyen a karakterek pozicionálásának és a tervezésnek. A kísérletezés azt a célt szolgálja, hogy eldönthessék, milyen legyen a harmadik rész harcrendszere.
A folytatásra megváltozik a party kezelése is. A csapattagok erõsségeit és gyengéit figyelembe véve összeállítástól függõen különféle party-bónuszokból részesülhetünk.
Társaink felszerelését újfent egyenként állíthatjuk össze, bármit lecserélhetünk, de ezeknek csak statisztikai hatása lesz, vizuális nem. Ahogy haladunk elõre a történetben különféle szettek lesznek elérhetõek számukra, így korlátozott mértékben ugyan, de mégiscsak beleszólhatunk abba, hogy miként is nézzenek ki a lányok és a fiúk.
Ami a fõhõst illeti, finoman arra utaltak a fejlesztõk, hogy egy új szereplõt ismerünk meg és veszünk szárnyaink alá. Ugyanakkor Hawk története még korántsem ért véget, és azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy Kirkwall bajnoka, és a legendás Grey Warden találkozzék egy napon. " - GS