- E-könyvnél nincs eladatlan példányok miatti bukta. Vagyis ha 1000 példányt adnak el 3000 helyett, akkor a nyomtatási költség elviheti a kiadói, szerzõi hasznot (ezért van az, hogy a szerzõ általában az elsõ eladott N példány után nem is kap semmit sem). Ugyanígy ha 3500 példányra volna kereslet, akkor nem bukja el azon az 500 darabon szerezhetõ hasznát, amit nyomtatott könyvnél elbukna (mert 500 példányért nem biztos hogy érdemes nyomtatni, teríteni, stb).
- Egy könyváruház 1-1 üzletének a havi bérleti díja több MFt. Plázában akár 5MFt is lehet, és akkor még az alkalmazottak fizetésérõl nem is beszéltünk. Egy Librinek hány boltja van az országban? Egy webáruház fenntartása és folyamatos reklámja egyetlen nagyobb üzlet bérleti díjából kijönne.
Vagyis a terjesztõi 50% rögtön nem lenne 50%, csak mondjuk 5%, de akkor már az indexen folyamatos reklámkampány mehetne. A nyomtatási, szállítási költség a jelenlegi 15-30% helyett lenne 0%. Marad az írói díj (10-15%), a szerkesztõ/tördelõ díja (5%, bár én 0.5%-ért is szívesen újratördelem), és a fent említett 5% webáruház+folyamatos reklám. Meg mondjuk maradjon kiadói haszonnak 15% - bár ez azért elég durva úgy, hogy kockázata jóformán nincs (eladatlan példányok, stb).
Mondjuk egy 2100 Ft-os végsõ árat alapul véve (2000Ft+5%ÁFA) és bõven számolva elektronikusan a 2000Ft 5+15+5+15%-a jelentkezne, vagyis durván 800Ft, amire ha rámegy a 25% ÁFA akkor még mindig csak 1000Ft fogyasztói árnál tartunk úgy, hogy ebben ugyanaz a részesedés biztosítva van az írónak, és ugyanaz a haszon a kiadónak, amit papír alapon is megkapott. Csak éppen a kiadónak alacsonyabb a kockázata, mert befektetnie csak a tördelés és a webshop árát kell.