Hát nem is olyan rossz a játék, mint amilyennek tűnt. Japánoknál a Kongoig és a Kumaig jutottam, amerikaiaknál a Sampson és a Chester van kifejlesztve.
Ami pozitívum, hogy a processzor összes magját használja. Az is tetszik, hogy nem lassúak a hajók. Panaszkodtak páran, hogy alfában sokkal gyorsabbak voltak és vissza kéne állítani azt. Még véletlenül se, még talán így is gyorsak a hajók.
Elég gyorsan lehet fejlődni. Jó sok xp-t és creditet kapunk premium nélkül is. Illetve olcsók a fejlesztések, nincs az mint a WoT-ban, hogy 80k xp-nyi szívás, mert először kell a fejlesztett futóművet, toronyot és aztán löveget, hogy használható legyen. Nem tudom csak a béta miatt van-e így de jót tesz a játszhatóságnak.
A célzás se annyira rossz, egyszerűbbre számítottam. Nagy lőtávolságra hatalmas elétartások kellenek. Kicsit zavaró ez a furcsa zoom. És nagyon zavaró, hogy nyomva kell tartani az alt-ot, hogy kiírja ténylegesen mekkora távolságra lövök. Szóval egész türhető, bár egy NF-esnek jobban örültem volna.
A grafika és a modellek jók, bár lehetne javítani a hajókon. Amitől viszont nagyon oda voltam, hogy tech treeben szereplő bármely hajót meglehet nézni a dokkban is. Igaz hogy szépia tónusban de még így is nagyon jó.
Talán Dantes sopánkodott, hogy csak két fajta modul van. Nálam eddig a következőek sérültek meg: fő tüzérség, másodlagos tüzérség, hajócsavar, motor (gondolom egybe van a kazán és a turbina), torpedóvetők, ez azért több mint kettő. De minimum kéne még bele FCS is. De lehetne még és elektromos hálózat és a későbbi hajókon légtérfigyelő radar/AA FCS is.
A legénység elég szegényes. Az nagyon tetszik, hogy pontokat lehet osztogatni. De szerintem annyi fajta legénységi ember kéne amennyi fő terület most van a Commandernél. És mindegyiknek lehetne egy-egy fejlesztési fája. Természetesen egy emberen belül egymást kizáró képességekkel.
A pályák iszonyatosak. Értem, hogy nem feltétlen jók a teljesen nyílt vizes pályák, mert akkor csak a sebesség és a lőtávolság számítana (na meg hogy melyik csapat hogyan tud felderítést végezni), de azért ez a sok apró sziget nagyon irritáló.
A hajók torpedói tényleg mocskosul erősek, főleg kicsi és közép szinten.
A sebzésrendszer jelenleg elég rossz. A HE is érdekes. Az adatlap szerint 1/3-ad akkora a sebzése mint az AP-nek, miközben IRL sokkal több robbanó töltetet tartalmazott. Mindegy. Jól lehet vele modulokat kiütni és tüzeket okozni. Az AP meg szinte hasznavehetetlen szar, mivel a hajókon még mindig nincs páncélzat. Az már le van modellezve, ha a lövedék páncélozatlan részt talál el, akkor a gyújtás nem működik el és robbanás nélkül átmegy a hajón, ilyenkor szokott pár százat sebezni. Egyedül a citadellába lehet akkora sebzést bevinni, mint a névleges, de ennek az átütése meg nem tudom mitől függhet, ha egyszer nincs rajta páncélzat...
A BB-k jelenleg addig jók amíg tudják tartani a távolságot a CA, CL-ektől, aztán jó eséllyel szétcsettegtetik őket. Mellesleg ha lesz páncélzat akkor se biztos, hogy sokkal jobb lesz a helyzet. Mert akkor nem az lesz hogy miért sebzett ilyen kevset, hanem az hogy miért nem ütötte át vagy miért pattant le. Pontosabban a csatahajóknak jó lesz, mert nem veszítenek mindentől HP-t.
Amúgy a lövedékeknek van átütő ereje, szórása csak még nincs kidolgozva rá az interface ami mutatná is. Majd talán egyszer.