david, kérdéseid némelyikére az #506-os post-ban található második linkben már van válasz.
Gyors összefoglaló:
Összesen 8 féle "funkcionális komponens" létezik, amely fejleszthetõ, ezek: fõ fegyverzet, másodlagos fegyverzet (ezek gondolom a kisebb 5-ös, 6-os ágyúk a BB-ken pl.), torpedók és torpedóvetõk, AA fegyverzet, repüléstechnika (ez más-más lesz gondolom CV-nél, meg más felderítõ katapult BB-ken pl.), meghajtás és motorok, fire control rendszerek (egybeépítve a felderítõ rendszerekkel = detection system), ill. a hajótest és annak páncélzata.
Ezek a komponensek csak a fejlesztés szempontjából lettek így egy csoportba rakva, valójában rengeteg külön kis modulból állnak (minden egyes AA ágyú egy modul pl. minden része le van modellezve egy komponensnek, fõ fegyverzet pl: minden ágyú, torony, a hidraulika, a lõszeremelõ liftek, a lõszerraktár stb.), amik külön-külön eltalálhatóak, de nem üti ki a teljes "komponenst", csak az adott modult. A modulok és komponensek NEM javíthatóak, mint WOT-ban, ha teljesen (pirosra) ki lettek lõve. Ha egy torony használhatatlanná vált pl. csata alatt, az a végéig az is marad. Ha csak sérült, akkor javítható.
Többféle lõszertípus lesz, az AP jó a BB-k ellen, a HE meg a rombolók ellen.
20km-es távolság esetén a fõ fegyverzet szórása sokkal nagyobb ellipszis lesz, mint a célpont hajó teljes hossza.