- egyes cruisereknek,bb-nek lesz indítható felderítõ repülõje.
- ezeket a gépeket AI irányítja de megadhatunk neki waypontokat amit követ
- 2013as verzióban volt direct fire mód és artillery mód(mint a wot arty nézete). Az arty mód ki lett véve,csak direct fire mód van. ez a tankoshoz hasonlóan kell elépzelni.
- több camera mód van,pl torpedókövetõ vagy felderítõ repülõ nézet.
- az ágyúknak tradícionális zoom/célkereszt célzása van,a torpedóknál más a helyzet. Torpedó sortûznél megadhatjuk mennyire húzódjanak szét a torpedók kilövés után(azaz közeli célpontnál érdemes szûk "formációt" megadni nekik hogy minél több találjon,míg távolra ha jobban szétszóródnak nagyobb esély van találatra,fõleg ha több hajó is van a célterületen)
- a hajóknak két fõ paramétere lesz: életerõ és úszóképesség. ha bármelyik elfogy süllyedünk. a hajó egyes részei értelem szerûen több pontot vesznek le az egyik paraméterbõl mint a másikból(azaz lõszerrekesznél több hit pont fogy,torpedótalálatnál több úszóképesség pont)
- a hajókat részletesen kidolgozottnak tartja a teszter,történelemhûen modellezve
- a hajókasztok ismertek,romboló cruiser battleship carrier
- a carrier waypontokkal irányítható repülõszázadokkal rendelkezik,ez egy külön térképen van megoldva.
- az igazi hajóütközetek lassú haladásához képest némileg fel vannak gyorsítva az események hogy a játékidõ ne több kilóméteres hajókázással és az ellenség keresésével teljen el. Ami csatákban részt vett a teszter volt hogy a start után 1 percel már tûzharcba keveredtek a gyors rombolók