Én a Silent hunter-t próbáltam. Talán a 4.et... Elég lassú és körülményes volt a játékmenet, annyira a végén már ott tartottam, hogy monoton összekattintgattam hogy hova akarok eljutni az atlanti óceánon milyen pontokat érintve, elmentem üdítőt készíteni, mire visszajöttem láttam, hogy még mindig alig haladtam előre max időgyorsítással. Kimegyek rendes nézetbe a tengeralattjáró meg a dán sziklákon egyensúlyozik éppen. Na meg a tutorialban a torpedóvetést sem tudtam 100%-osan összehozni sohasem.
Na ez a hajós játék pont az ellentéte. Monoton bal egérgomb püfölés az egész. Nyakonöntve a buzi látótávolságrendszerükkel, ami a wotban sem működik. Itt pedig a játékbeli hatása, hogy nyílt tengeren fedezék nélkül hirtelen kapod a szöveget hogy látnak, lőnek, te is lősz arra aki téged lát, ha egyedül vagy akkor megszívtad, ha nem akkor is, mert te voltál elöl.
A tüzérségi tűzpárbajnak így már ki is vették az izgalmát, hogy hiába van nagy hajód amivel lőhetnél messzire, nem tudsz mert nem látsz semmit. Ergo a csaták többsége kis távolságon zajlik majd le, ahova tényleg nem kell semmi célzó skill. Szépen leolvad a hp-d aztán leave battle. Taktika, egyéni skill kiiktatva.
Meggyőződésem, hogy a játékmeneten sokat dobna az, ha a wot-os spotting rendszert kidobnák a kukába. Minden hajónak lenne hatalmas látótávolsága (min: lőtáv +30%), a modernebb hajóknak (jobb optika,radar miatt mégnagyobb), a felderítő gyors hajók pedig tényleg felderítésre lennének jók: felkutatják az ellenséges flottát a pályán, majd nagy távolságból folyamatosan követve az enemyt a saját csapata szépen oda tudna zárkózni és ténylegesen lehetne nagy távról lövöldözni. Máris több lenne a mellélövés és lenne értelme annak, hogy vajon érdemes távolságot csökkenteni a jobb, biztosabb találatok kedvéért vagy marad ez a távoli kattintgatás, kockáztatva, hogy az ellenség erősítést kaphat. És így mivel mindenki potenciális célpont nem csak a legelöl állók kapnák a focust...
Ez így unalmas, kevés, mintha a wotot egy az egyben átmodolták volna erre a játékra. Fű helyett kocsonyavíz; maus, helyett hajók. Ráadásul a fizika is elég érdekes. Mintha 1500-ös ladával csapatnék a murvában. Az 1-es szintű ameriaki hajóval például egy éles kanyart követően úgy keresztbe lehet faroltatni a hajót, hogy oldalazva vagy, de előre mész srégen. Tűzharcban hasznos, az ilyen távolságcsökkentő taktika, te 4 ágyúval lősz az enemy meg csak az első 2-vel...