Ja, egyébként a tervezõ is tévedhet. Számtalanszor leírtam, hogy a tornyok egy recesszió közepén épültek. Ott sopóroltak, ahol tudtak.
Számtalan olyan mérnöki szerkezet van, amirõl utólag kiderült, hogy bizony nem hozta a tervezési paramétereket, mert egyes nem ismert jelenségekkel nem számoltak és a biztonsági tervezés sem hagyott elég tartalékot. Vagy maga a jelenség volt ismeretlen, ezért olyan igénybevételt okozott, amire nem is volt tervezve a szerkezet. Lásd Tacoma híd.
Itt a teszt célja ez volt, hogy kevésbé éghetõ üzemanyaggal a gép túlélése javuljon zuhanáskor. A mérnökök drámai változásra számítottak. A képek mindent cáfolnak.
Az, hogy a tervezõ mire számított, az egy dolog. Tudtommal modellkísérlettel nem verifikálták - kerozintûz sem volt soha felhõkarcolóban - a numerikus szimulációkról akkoriben szinte nem is hallottak, mai szemmel primtív aerodinamikiai szimulátciók, de elsõ sorban szilárd test végeselem létezett. Más nemigen...