Én csak most hétvégén kezdtem el hardon, már a Tau Volantison is bóklászom egy ideje.
Elõször engem is iszonyat módon idegesített ez a fegyverépítés-modolás, fõleg, hogy totál semmilyen segítséget nem ad hozzá a játék. Sajnos a korábbi két rész ikonikus plazmavágója - önmagában legalábbis - szinte semmit nem ér. Aztán néztem Youtube videókat fegyverekrõl, meg rájöttem, hogy van külön opcióként egy fegyverépítõ aréna, ahol a kampányban éppen rendelkezésre álló inventory alapján büntetlenül (értsd: nem veszik el semmid, ha valami nem jön be, amit megvettél/fejlesztettél) lehet fegyvereket összerakni és kipróbálni (és ha valami jól sikerül, akkor azt a kapmányra is meg lehet tartani), plusz lehet hívni szörnyeket is, hogy kipróbáld a fegyvert.
Most meg már kifejezetten tetszik ez a lehetõség. Iszonyat über fegyvereket össze lehet hozni, pedig még mindig eléggé alap dolgokkal/nyersanyagokkal rendelkezem, de sokszor már olyanokat, hogy a korábbi kis géppisztollyal meg alig használható plazmavágóval bóklászós "rettegésbõl" a játék átváltott kacsavadászattá. Akkor tudnak meglepni a szörnyek, ha konkrétan a hátam mögül ugranak rám, de egyébként nincs esélyük.
Szóval, ha valaki rááldoz egy kis plusz játékidõt a fegyverek építésére, modolására, akkor azért rendesen oda lehet pörkölni a szörnyeknek. Mondjuk kell a tûzerõ, mert ebben a részben úgy tûnik, szeretnek tömegben lerohanni.
Kétségtelen, hogy - legalábbis veterán DS játékosként - minden rettegõs elem eltûnt a játékból, megmaradt pusztán gusztustalan kinézetû szörnyeket felvonultató akció-horrornak. De ettõl függetlenül tetszik, pedig az elsõ 1 óra után majdnem töröltem...
Nem tudom, miért kell a fejlesztõknek pont a legjobb, legemlékezetesebb tulajdonságokat kigyomlálni egy sorozatból, és mindent egyszerû akció szintjére butítani.