A Dead Space 3-ban búcsút intünk az elsõ két rész linearitásának, és teret engedünk a felfedezés élményének, mert a játék pályái telis-tele lesznek opcionális lehetõségekkel.
Steve Papoutsis, a Dead Space 3 producere elárulta, hogy bár a játék nem lesz olyan félelmetes, mint elõdei, tartalmi szinten az élmény nem hogy csökken, sokkal inkább nõ. A harmadik felvonásban ugyanis nyugodtan elcsászkálhatunk a hatalmas pályákon, új utakat és mellékküldetéseket fedezve fel így.
"Lesznek alternatív útvonalak a játékban, csak azért, hogy elmenj és körülnézz rajtuk. A nyitottabb környezethez egyébként a kooperatív játékélmény adta az inspirációt. Fontossá vált, hogy több mindent tegyünk a programba, hogy a játékosok több dolgot csinálhassanak és sokféle élményt tapasztalhassanak meg. Rengeteg a motiváló tényezõ, mely rávesz a felfedezésre. Ezek közül sok elõrevetíti majd az eseményeket és az esetleges ijesztegetést. Ha elhagyod az A-tól Z-ig megtervezett utat, olyan helyre jutsz, ahol semmi sincs scriptelve, elõre meghatározva. Emiatt pedig ugyanannyira félsz majd átmenni egy ajtón, ahogy annak idején a Dead Space 2-ben."
Steve hozzáfûzte, hogy a kampányt játszva is érezzük majd a kétségbeesettséget és a bezártságot, mert a hideg, hófúvásos pályák is legalább olyan félelmetesek tudnak lenni, mint a szûk folyosók. Ez mint szép és jó, kár, hogy az EA szerint a Dead Space 3 már nem lesz horrorjáték, mert az elsõ két részt túl sokan féltek végigjátszani.