Felbuzdulva ezen a teszt dolgon lefuttattam egy 20 körös GT3 futamot is, hogy lássam, mit művel a 29, 120/100-as AI egymás ellen.
Ha valakit érdekel leírom, hogy milyen tulajdoságokat állítottam be, hogy rekonstruálhassa vagy elmentettem játékon belül is, csak fel kellene valahova töltenem a fájlt. :))
Inkább pro és kontra pontokba szedtem, amiket megfigyeltem, a teljesség igénye nélkül.
Pro:
Hihető a sebbesség külünbség a különböző időjárás viszonyok között
Az AI versenyez egymással. Voltak előzések, helycserék pályán és az eltérő box taktikák miatt is. Sőt még az utolsó körökben is volt helycsere még az első helyen is.
Nem akadnak el sehol és nem volt álló vagy szembejövő autó a pályán.
Időjárásváltozás esetén mindegyik AI kiment kerékcserére és nem egyszerre. Nem volt kötelező kiállás beállítva. 20 körös versenyben három hullámba álltak ki. Amelyik AI utoljára ment ki az a verseny végégig utolsó is maradt és amúgy se volt felfedezhető valami irreális gyorsaság vagy lassúság.
Kontra:
Minden AI hard slick gumival kezdte, tehát semmi eltérő gumistratégia nem volt felfedezhető, csak annyi, hogy nem egyszerre mentek ki kerékcserére. Az összes AI befejezte a versenyt, nem volt olyan baleset, amiből kiesés lett volna és nem esett ki egy se műszaki hiba miatt vagy vezetési hibából, ahhoz végig kellene nézni egyenként minden AI-t a versenyen, hogy lássuk az esetleges kisebb-nagyobb hibákat, ha voltak.
A kanyarsebességük még mindig indokolatlanul lassú és a kigyorsításuk és az egyenesekben elérhető sebességük meg gyorsabb, mint elvárható lenne, persze nem AI vs AI, mert úgy nem feltűnő. Viszont egy átlagosnál jobb játékos még így is gyorsabb lenne náluk. Szóval még állítani kelle az átlagsebességükön, hogy jóval dinamikusabb legyen ellenük a versenyzés.
Ez a következtetés csak ennek a versenynek a tapasztalatai alapján értendő és csak egyfajta AI erősség/agresszió alapján. És persze nem befolyásolta a versenyt az emberi tényező, ami valljuk be, be tud kavarni rendesen. :DD
Szerintem, ha veszünk egy 100%-os AI-t, amilyennek lennie kellene egy szimben, akkor a PC2-ben olyan 50%-osra tenném az AI-t.
Tehát, ha nem vesszük véresen komolyan se a játékot, se magunkat, akkor egész jól el lehet szórakozni vele.
Ha valaki sokkal jobbra vágyik az keressen egy sokkal jobbat, mert ez már valószínűleg így marad, magától meg nem lesz jobb vagy rossszabb. :)))
(Zárójelben azért megjegyezném, hogy a 7. patch óta túl nagy a csend az SMS oldaláról, tehát lehet még azért reménykedni további javításokban vagy további tartalmakban. Deeee, az is lehet, hogy már csak a bejelentés jön, a PC3-ról.)