"Ha-ha-ha, most képzeljétek el amikor majd 15-20 országnak és 15-20 autógyárnak kéne errõl megegyeznie, garantálom az eredményt..."
Amikor felmerult a mobiltelefon toltok egysegesitese, akkor minden gyarto javasolt valamit. Aztan a kinai allam megkerdezte a legnagyobb helyi gyartokat, azok is mondtak valamit (mikro usb). Ezt aztan ott torvenybe iktattak. Amire az eu feleszmelt mar csak annyit tudott tenni, hogy a kinai szabvanyt irta elo europaban is. Az autokkal is ez a helyzet, konnyen johet egy kinai szabvany, amit aztan az egesz vilagnak par even belul el kell fogadnia, mivel amugy is mindent ott gyartanak, tehat mast ugy sem lehet kapni. Ez is az egyik elonye a kapitalista tervgazdasagnak. (itthon is ez epul, csak a belso ellenallas miatt nem haladnak vele)
Ha meg elektromos auto, akkor en a kovetkezoket raknam bele:
-kotelezo konnektoros toltes
-opcionalis gyorstoltes
-opcionalis aksicsere
-opcionalis seged aramforras (generator)
Igy nagyjabol minden elektromos auto toltheto lenne a konnektorrol, a dragabbak akar gyorstolovel is (parkoloban), mig a meg dragabbak kuton aksicserevel es persze maradnak a hibridek is. A piac meg eldonti melyik terjed el. Anno a benzines autok is azert terjedtek el az edison fele aksis rendszerrel szemben, mert lampabenzin volt minden farmon, mig aram meg nem. Most ott tartunk, hogy mar aram is van mindenutt, de az emberek nem tartanak otthon kannas benzint.
(egyebkent az edison fele auto motorjat kapta a t modell inditomotornak, ezert is volt az, hogy ha kifogyott a benzin, akkor aksirol siman elment meg par kilometert az auto, ebbol az osszeallitasbol es bolygomuves hajtaslancbol lett kesobb az elso lexus hibrid, aminek az elso generacioja valamiert a t modell apro tervezesi hibait is orokolte, lasd problemas tolatas lejton felfele)