"Attól, hogy a belsõégésû motor egy 120 éves elavult fostalicska veszteséggép, ami az üzemanyag energiájának több mint 2/3-át az utca fûtésére fordítja, és a primer energiahordozó energiájának mindössze 15-20%-ával hajtja magát elõre (mindezekért cserébe pedig halálra szennyezi a környezetet).
Az elektromos jármû viszont az elektromos energia 70-90%-át képes a hajtásra fordítani, a primer energiahordozó energiájának 30-75%-át hasznosítani."
Nagyon szép és jó. :)
Hol is van a számításaidból az elektromos áram elõteremtésénél keletkezõ veszteség? A szennyezõ anyag kezelési költsége? A továbbításnál is jelentõs veszteségek keletkeznek, persze akkumlátor töltésénél is. Visszatérve a felvetésemhez, ha annyira hú de nagyon szuper lenne az atomenergia használata akkor már minden házat elektromos árammal fûtenénk mert gazdaságosabb, olcsóbb, tisztább. Legalábbis szerinted.
"És akkor itt utalnék vissza arra a kismillió mongolidiótára akik az elmúlt jó 15 évben minden alkalommal betonhülyét csináltak magukból amikor beköhögték hogy milyen hülyeség is az elektromos autó hiszen semmit nem érünk vele mert csak a kéményt helyezzük át egy másik helyre. Persze, idiótáéknál így van ez csak a valóságban vérzik ez az ökörség 1000 sebbõl."
Elmondanál úgy 10 sebet? Az érvelésedben én csak egyet látok, azt hiszed ha a konnektorból jön akkor az tiszta, csak te nem vagy tisztában az sem tiszta forrásból jön.
"Remélem mostmár látható, hogy nem csak szennyezés helye helyezõdik át (aminek a mértéke elektromos jármû esetén akár nulla is lehet, míg a fosszilis üzemanyagú szaroknál ez lehetetlen) HANEM ABSZOLÚT ÉRTÉKBEN IS CSÖKKEN az energiafelhasználás/szennyezés, és nem is kicsit."
Te tényleg csak a falig látsz. Ha szerinted a konnektorból talált áramot tisztán kapod mindenféle szennyezés nélkül az már a legalsó szint.