A #299-re reagálnék elõbb, hogy láttam olyan számítást is ahol a worst case scenario esetén 10-20%-kal több CO2 kibocsájtást jelent az elektromos jármûvek elterjesztése. De ehhez a vitához én fáradt vagyok.
Igen értem én, tudom, hogy kb így nézne ki egy kiépített, az elektromos autókhoz kapcsolódó infrastruktúra, de gyakorlatilag ezt, hogy valósítod meg?
Mégegyszer: ki építi ki? Az állam, magáncég, milyen pénzügyi konstrukcióban? Ki fogja meghitelezni?
Hogy biztosítod, hogy ha a lakók cserélõdnek az adott helyen, oda megint elektromos kocsisok jönnek, akik használni is tudják a kiépített infrastruktúrát?
A tyúk vagy a tojás problémája van itt is, csak az a gond, hogy se tyúkunk (rahedli sok elektromos kocsi), se tojás (elektromos töltõ infrastruktúra). Csak együtt lehet a kettõt, különben iszonyú pénzügyi csõd lesz a vége.
Ha az EU nem azzal lenne elfoglalva, hogy hogyan rohassza szét a saját valutáját, akkor talán ez lehetne akár egy értelmes projekt is.
Nem vagyunk kisgyerekek, de azért Európában kevés olyan ország van, ahol az állampolgárok merõ környezettudatosságból megengedhetik maguknak, hogy megvárva az infrastruktúra kiépülését elõre megvegyék azt a szerencsétlen villanykocsit.
És igen, azt azért sejtem, hogy a rahedli pénz nem a kábelre ment ám el. :D
De ha már a cég rég behúzta a hálózatot a házba, kábel a falba, aktív hálózati elemek, miegymás a helyén, akkor ha én megrendelem, akkor a dobozra rábiggyeszt egy 15 méteres kábelt és eladja nekem havi 6000 ezer forintér, anélkül, hogy ez az egész neki egy fillérjébe is kerülne.