Autó NEM dolgozik 40%-os hatásfokkal az üzemanyagával, még álmodban sem. 30% már fantasztikusnak számít. De már 50x le lett írva hogy az üzemanyag nem a semmibõl jön.
Nézzük egy fosszilis, és egy elektromos autó energiájának útját és a feldolgozás hatásfokait:
Fosszilis:
-évekig keresgélnek olajat (mert már nagyon kevés helyen van) iszonyatos áron
-kutat építenek, néha iszonyatos áron ha az olaj víz alatti rétegekben van
-elszállítják a kitermelt olajat hajóval, röfögõ kamionokkal, esetleg iszonyatos áron megépített olajvezetékeken.
-finomítják az egészet felmelegítve (szinte külön erõmû kell már ennek az energiaigényének ellátására is, ugyanis lepárolgatni kb a világ legenergiaigényesebb feladata a térgörbítés után :D )
-megint szállítják hajóval, kamionnal
-kutaknál megtöltik a jármûveket, ami MAX 30%-os hatásfokkal elpöfögi.
Ha ebbe értelmesen belegondol valaki, akkor az jön ki, hogy óriási energiabefektetéssel nyertünk ki kicsivel több energiát. Így végsõ soron a kitermelt olaj energianyeresége, (tehát összevonva a nyert energiát a felhasználásig befektetett energiával) nem hogy 15-20% de inkább 5% alatt van hatásfoka a fosszilis rendszernek, de lehet hogy túlzok.
Elektromos:
-évekig keresgélnek (de nem azért mert nincs mondjuk szén, hanem azért hogy minél olcsóbb legyen a kitermelés, mert szénbõl/lignitbõl rohadt sok van, még itthon magyarországon is)
-bányát építenek
-elszállítják általában vasúton (sokszor villanyvasúton) az erõmûbe
-régi erõmû 30% új akár 50+%-os hatásfokkal energiát termel vele
-a már rég meglévõ, olajvezetékekhez képest vicc árú tyúkbél vastagságú kábeles áramhálózaton akár az emberek otthonába szállítják, gyakorlatilag bárhova
-majd egy összegányolt rosszul megépített elektromos autó is 60%-os hatásfokkal felhasználja ezt mozgásra, rendesen kivitelezett autó akár 80%(úgy gondolom ez simán reális autónál, mivel 7 megawattos mozdonyok simán kihozzák a 7X%-ot úgy hogy ebbe nincs benne a regeneratív fékezés sem) PLUSZ regeneratív fékezésbõl visszajövõ energia.
Aztán jön az atom aminél néhány kiló üzemanyag fedezi egy ország éves szükségletét (nem csak az autókét). Na meg rohadt nagy segítség lénne az éjszakai órákban/távvezérelhetõ töltés az áramszolgáltatónak, mert nem kéne lifteztetni annyira az erõmûvek teljesítményét, sõt ha megvan a távvezérelhetõ töltés, akkor akár napközben is az éppen hálózatba kötött autókba vezérelhetik a kiszámíthatatlan fogyasztási völgyekben jelentkezõ többletteljesítményt.
Sõt az elektromos autók a változó szél, nap energiaforrások teljesítményének ingadozásait kiegyenlíthetné. Szóval az elektromos autókkal problémamentessé válhatna a megújuló visszatáplálós házi energiatermelés, mert az éppen hálózatra kötött autók kiváltanák egy vízemelõs erõmû szerepét.