Hát ahogy látom nagyon jól elvitatkoztál magaddal, mert kb én is ezt fejtegettem, hasonló következtetésekkel.
Persze egy kérdésem lenne, szigorúan matematikai:
100%-nak a 30%-ának a 80%-ának a 80%-a az hány százalék? Szerinted.
És miért különbözik nálad (de nem csak nálad) a matek, ha benyást számolsz, és mást ha fosszilis alapú elektromost? He?
(Megjegyzem a foszillis alapon termelt villannyal hajtott autó, max egy dízel-elektromos jármû hatásfokát éri el. Nagyon max, talán ha szuprevezetõ vezetékekkel, meg szuper akksikkal lehetne számolni, de nem lehet. Így jön ki, hogy a villanyjárgány hatásfoka, CO2 kibocsájtása isteni módon függ a villanyt termelõ erõmûtõl).
Amúgy a "röfögõ kamion" 20 000 litert szállít 100 km-re pár 10 lityó árán (ezrelékekrõl beszélünk tehát). Az elektromos áram szállítási/transzformációs vesztesége ha jól tudom, jó pár százalék nagyságrendû, végül amíg az akksiból kijön, hogy a végén megforgassa a villanymotort elérheti a 20%-ot is, szerintem. De javíts ki ha tévedek.
Az atommal egyetértek, csak ezzel van értelme a villanykocsinak.
Ez a hálózatba visszatáplálás nem tudom mennyire jó ötlet.