"Egy dízel-elektromos mozdony hatásfoka olyan 35% max. Egy átlagos hõerõmûé is kb ennyi. Azonban mire egy csúcsszuper 50%-os hatásfokú fosszilis erõmûbõl az áram kijön, és a villanykocsi mozgásba lendül, az olyan 32%, ahogy számolom. Tudod szállítás, transzformációs veszteség, akksi uis melegszik ahogy töltöd, abból se jön ki minden, meg a járgány hatásfoka. Szal?"
LOL!
Ez már tényleg félelmetes hogyan lehet valaki ennyire ostoba! Bazdmeg hanyadszorra nem fogod már fel, hogy a gázolaj az nem ott terem a mozdony tankjában??? Amit te max 35%-nak hiszel az jó, ha max 25%!
De ha ennyire képtelen vagy ezt felfogni, akkor ne a teljes well-to-wheel hatásfokkal számoljunk, hanem csak tank-to-wheel-el, mert a te agyad csak ezt képes befogadni, tehát akkor a mozdony tankjában ott a gázolaj ill. a villanymozdony feletti vezetékben ott a delej:
- dizel-elektromos mozdony: max 35%
- villanymozdony: max 95%
"Villanyvasutat nem azért építenek, mert a rendszernek egészében olyan jó a hatásfoka, pláne ha hõerõmûvel fûtik, hanem az olcsó áram miatt, meg mert technikai elõnyt jelent."
Egy nagy szart! Villanyvasutat pontosan azért építenek, mert bizonyos forgalom felett már a vezetéképítéssel együtt is bõven megéri. Ez pedig pontosan a nagyobb hatásfok (következésképpen kisebb fogyasztás és kevesebb költség), és a kisebb karbantartási igény miatt van.
Már csak egy kérdésem van, még hányszor szeretnél betonhülyét csinálni magadból?