A villanymozdonyok eseten a visszataplalast is figyelembe kell venni. Mar az elso Kando mozdonyok is ugy jartak, hogy a menetrend szerint az egyik irany akkor lassitott amikor a masik gyorsitott, igy gyakorlatilag a visszataplalt energiat joreszt ujrahasznositottak. De a kisfoldalatti atadasakor is kisebb eromuvet epitettek mint ami kellett volna, mivel az elso jarmuvek kepesek voltak visszataplalni es az egyenaramu rendszer miatt meg az atmeneti tarolas is megoldott volt. (sok korai egyenaramu vasut fixen telepitett aksikat hasznalt a gozgepek hajtotta dinamok melle terhelesi kiegyenlitonek) Ugyanez diesel mozdonyok eseten egy diesel elektromos hajtaslanccal es egy aksis taroloval oldhato meg. De mar a mav regi ward leonard rendszeru jarmuveiben is volt energia tarolo. (lasd: kers)
Ha ezeknek a megoldasoknak csak a felet felhasznaljak egy autoban, akkor mar megoldott az energiafelhasznalas kb. felere csokkentese. Ez dupla hatekonysagot jelent, tehat a diesel elektromos jarmu maris 30% helyett 60%-os hatasfokkal dolgozik. Egy villanymozdonynal ez joval tobb is lehet, tehat csak a surlodasi, legellenallasi es atalakitasi veszteseg az ami megjelenik, minden mas energia visszajon amikor a szerelveny megall. Hibrid es tisztan aksis autoknal pedig ez az energia az aksiba kerul kersobbi felhasznalasra.
Egyebkent egy banya melle telepitett modern szeneromu eseten modern villanymozdonyokkal szamolva kb. 80%-os energiahatekonysag erheto el. (a hulladekho felhasznalasa eseten) Gazolaj eseten ez 15-20%, ha a kitermelesi, finomitasi es szallitasi koltsegeket is beleszamoljuk. Tisztan elektromos autok eseten a villanymozdonyhoz hasonlo hatasfokot erhetunk el, bar a kisebb meret es az aksis tarolas miatt a hatasfok csokken. Hibrid jarmu eseten a benzin 15-20%-os hatasfokat lehet feljebb vinni, az autora juto veszesegek csokkentesevel, valamivel 20% fole, viszont a kitermelesi/szallitasi/finomitasi veszteseget nem lehet visszahozni.