-hibrid, robbanomotoros: amerikaiak, nemetek, japanok, stb. fejlesztik
-hibrid, turbinas: amerikaiak fejlesztik
-hibrid, hoerogepes: amerikaiak es angolok fejlesztik
-hibrid, uzemanyagcellas: joparan fejlesztik
Jelenleg tobb eltero rendszer van es az osszes korabban leirt problemat megoldottak mar valamelyik fejlesztokozpontban es igazabol minden orszaghoz mas modell a nyero. Magyarorszagra peldaul az idealis a hibrid hoerogepes lenne a jo megoldas, mint ahogy a fejletlen vilag nagyobbik reszen is. Ez egy kulso tuzelesu kazant jelent es egy erre epulo generatort (pl. linearis stirling). Barmivel elmegy ami egheto es jo uzemanyagok eseten a normal robbanomotornal jobb hatfokot hoz, tovabba konnyebb uzemben tartani mint a tobbi, fejlettebb rendszert.
Varosba akarmit is mondunk a kotottpalyas elektromos hajtasu kozlekedes az idealis. Vagy megoldjuk autokkal is a hasznalatat, vagy ki kell tiltani a belvarosokbol az osszes nem elektromos autot. A tobbi megoldashoz nincs eleg penzunk.
Alternativ energiatarolasi megoldas lehet meg a szintetikus uzemanyag, amit hagyomanyosan szenbol, fejlettebb megoldassal (es nuklearis energiaval) vizbol es legkori szendioxidbol lehet eloallitani. Ez utobbi alapvetoen szendioxid semleges. A nuklearis energiaforrasokbol is van kornyezetbarat valtozat (pl. nem uran alapu), de jelenleg meg nem azokat hasznaljuk.
Elektromos autokba aksi helyett erdemesebb lenne nagy kapacitasu kondenzatorokat epiteni, mivel azoknak jobb a tomeg/engergia aranyuk. Viszont a hagyomanyos aksik is javulnak, par evente duplazodik a kapacitasuk, viszont a megteendo ut hossza es az ehhez szukseges energiaigeny nem no, tehat egyre eletkepesebb alternativat jelentenek.
Persze a fejlett vilagban (nyugat europa, kinai nepkoztarsasag) mar eleg sok modern elektromos/egyeb alternativ hajtasu auto van, csak mi nem vesszuk eszre, mivel nagyon le vagyunk maradva a fejlett orszagoktol. Afrikaban is mennek meg a regi ikarus buszok, ezert ott sem latjak egyelore a valtozast...