Nyilván a hatékonyság egy fontos dolog, viszont a hatékonyság relatív. A benzinmotor egy nem túl hatékony szerkezet, de mivel az olaj hõskorában nagyjából bárhova fúrtak egy lyukat, ömlött belõle az olaj, ezért ennek ellenére elterjedt. Most, hogy a könnyen kitermelhetõ olaj kezd fogyni, és kénytelenek a csak költségesebb technológiával kitermelhetõhöz nyúlni, már elkezdett számítani az, hogy mennyire nem hatékonyak a benzinnel mûködõ motorok.
A villanymotor amúgy nagyon is hatékony, sokkal hatékonyabb, mint a benzinmotor. A fõ probléma az áram tárolása, mivel az akkumulátoraink jelenleg kis kapacitásúak, nagyon környezetszennyezõek, és sokáig tart õket újratölteni. Ha ezt megoldják, akkor máris szívesebben fogják venni az emberek az elektromos autókat (amiket amúgy most is meg tudsz venni, csak a fent említettek miatt macerás és drága).
A CERN lehet, hogy elvisz milliárdokat, de hosszútávon meg fog térülni ez a befektetés. Nem feltétlenül pozitív egyenlegû fúziós erõmû formájában, hanem esetleg olyan dolgokban, amit jelenleg elképzelni sem tudunk. Valószínûleg annak idején teljesen értelmetlen pénzkidobásnak tûnt az, hogy bonyolult kísérletekkel bizonyítsák az idõdilatáció létezését, viszont ha nem tették volna meg, akkor most nem lenne GPS a telefonodban. Ezer és ezer ilyen példát lehetne hozni, amikor egy látszólag értelmetlen kísérlet hozzájárult egy nagyon is hétköznapivá váló eszköz létrejöttéhez.