(Neogaf) Megjöttek az elsõ infók a GI legfrissebb számából, ne is szaporítsuk a szót, lássuk a mennyei mannát:
-A missziók nagy rész procedúrális módon generált, tehát minden végigjátszás új szituációkat teremthet. Lesz egy pár "sztori" misszió, amelyeket kis ingém átvezetõkkel is színesítenek.
-Fog of War. Minden pálya úgy kezdõdik, hogy nem látsz semmit. Pláne, ha még elég kezdõ a csapatod.
-Az ellenségek felbukkanása is randomizált.
-A szállító egység neve SHIV, természetesen lehet majd alakítgatni, turbózni.
-Sectoidok és Mutonok minden mennyiségben.
-A bázis kép az elõzõ hírbõl pontos. Oldalnézeti kép, nem felülnézeti. Az újonnan felfedezett alien technológiákat bázisépítésnél is felhasználhatod.
-Volt egy olyan bemutató példa, hogy a Japánok már az invázió elõtt felfedezték a lézerfegyvert, mert fenyegetve érezték magukat. Az ilyen események is randomok lesznek.
16 állam fogja finanszírozni a XCOM egységet, ezekkel persze jóba kell lenni. Egyes országok több pénzt, más országok (pl. afrikaiak) inkább nyersanyagot adnak.
-A sznájper egységeknek lesz egy specialis vonóhorguk, amivel fel tudnak mászni épületek tetejére!
-A nehézfegyveresek új képessége a fedezõ tûz.
-A kommandósokat rengeteg féle fegyverrel lehet felszerelni a legkülönbözõbb módon, erre kiemelt figyelmet fordítanak.
Amikor meghal egy-egy kommandós, lesznek mini átvezetõk.
-A tapasztalatlan ügynökök könnyen pánikba esnek és örült módon kezdenek viselkedni, ha valami durva szituációba kerülnek.
-A PC verzió interfésze máshogy fog kinézni, mint a konzolé. Követendõ példának a Dragon Age: Originst verzióit hozzák fel.
-A környezet rombolható.
-Egy bemutatott szituációban egy kommandós meghalt és ezért a többiek nem kapták meg a bónusz tapasztalati pontokat. Ennek ellenére a mesterlövész fejlõdõtt és különbözõ képességek közül választhatott: Squad Sight (tud lõni, olyan célpontra, amit egy csapattársa lát) valamint Snap Shot(mozgás után is tud lõni, alapból ilyet nem tudnak a mesterlövészek)
-Alapból nem tudsz felvenni egy specifikus klasszt. A frissen toborzott zöldfülûbõl késõbb lehet minden hájjal megkent specialistát faragni.
-Az erdõs képen látható öltönyösek valójában idegenek, nevük "Thin Man" és nagy ugrásokra képesek.
-Nehéz lesz a játék, de lehetõség lesz mentésre és visszatöltésre. Attól független terveznek egy Ironman módot, ahol nem lehet majd visszatöltögetni az állást.
-A Firaxis hangsúlyozza, hogy nem rebootolnak, ugyanaz lesz a játékmenet alapja, csak modernebb technológiával, fegyverekkel, audióvvizuális hatásokkal stb.