Hogy mi a baj az irányítással? Melyik játékkal játszol?
Bázis:
Fent vannak a gombok: Research, engineering, barracks, status room. Mission control gomb LENT van középen, és csak a bázisnézetnél, ha bent vagy egy részlegen, akkor oda nem lehet váltani. Mindenhová máshová lehet egy klikkbõl, a Mission Controlba nem.
Nincs fokozat az idõgyorsításban. Volt szitu, hogy bázisom felett ufo, a gépem meg még egy órát refuel. Ha idõgyorsítást nyomok, az ufó eltûnik a picsába. Ha nem nyomok, megõszülök, mire az az egy óra letelik.
Nem irányítás probléma, de a légicsata-képernyõ gagyibb, mint 20 éve. Na meg ugye kevesebb a lehetõség is a légicsatában, mint anno.
Csata:
Már említették elõttem, de hülyét lehet kapni, hogy össze-vissza keveri a képességeket, ahogy esik úgy puffan alapon. A "ráklikkelek, és még le kell okéznom" dologgal is elmehet a picsába.
Az embereket nem lehet rendesen irányítani, emiatt a fasz kétlépéses rendszer miatt. Megmondom neki a végpontot, aztán úgy megy oda, ahogy neki jól esik. Mehetne fedezékben is, de csak beugrik az ablakon, triggereli az overwatchot, és lelöveti magát. Továbbá egyetlen félreklikk lódgémet jelent, mert nem csak néhány TU-t, hanem az ember egész körét tönkrekúrta. (v.ö. a "kétszer kell klikkelni minden akciót" rendszerrel)
Ez a csoportban mozgás+észrevételkor extra kör nekik is nagyon gáz. Fõleg, hogy utána basznak csapatban maradni, elkolbászolnak össze-vissza, ha nem lövöd le õket. Olyan AI-t írni, ami külön irányítja a karaktereket, mégis együtt tartja õket, már túl magas lett volna. Inkább kapjuk ezt az elkúrt megoldást.
Azt meg hadd ne kommentáljam, hogy van kb kéttucat pálya, amiket rotál a játék. Ha húsz éve tudtak egy szájbavert pályagenerátort írni, akkor most miért nem?
Eh, gyenge utánérzés ez. Cashin a nagy névre. Nagyon messze van attól, hogy teljes értékû remakenek lehessen tekinteni.