Nagyon más a classic. A te embereid nem lesznek pontatlanabbak semelyik fokozaton, csak az ellenfél kap minimális (classicon általában +5) bonuszt találatra, meg szinte minden ellenfél kap bonuszt az életerejére (a te embereid meg -1-et).
Az igazi különbség harcban az lesz, hogy feloldásra kerül a legtöbb korlátozás az AI terén, így egyszerre minden idegen cselekedhet, nem úgy mint normálon ahol ez korlátozva van max 5-re.
A harcon kívül meg komolyabbak lesznek a pánik problémák (normálon vicc ami van), nagyobb kihatásuk lesz a játékra, könnyebb lesz akár több országot is elveszíteni, változnak egyes értékek (például a kezdõ zseton mennyisége, a bázis alap energiakészlete) de az árak maradnak a megszokottak.
Szóval igazi különbség, ami tényleges jelentõséggel is bír az a stratégiai részben lesz. A harcban elég könnyû hozzászokni az eltérésekhez, bár elsõre meglepõ lehet a nagyobb számban ténykedõ ellenfél (nem a számuk növekszik meg, az az impossible fokozat sajátossága, hanem többen cselekedhetnek majd).