A damage roulette opciót én mondjuk különösen kedvelem még úgy is, hogy nálam is nem ritkán befigyel az 1-es damage. A legtöbbször viszont átlag körül sebezgetek, idõnként becsúszik egy-egy komolyabb sebzés is. A kritikus meg ha bejön az alapból magas lenne egyébként is. Plusz igen jól tud jönni mikor az ellenfél is kicsit sebez nem mindig hatalmasat azokkal a plazmákkal meg gránátokkal (utóbbiakkal mondjuk eddig 1-et még sem én sem õ nem sebzett, a minimum az 3 volt, de maximumra már elõfordult hogy befigyelt critical miatt egy 10-es is).
A biztos critical damage flanking esetén nem akkora probléma mint elsõre látszik, ráadásul ha több assault-ot is használsz, meg majd a vége felé röpködõ sniper-eket, akkor iszonyat sokat dob a hatékonyságodon. Ezen egységekkel könnyû helyezkedni és ezáltal könnyen kerülsz a fent említett helyzetbe és így könnyebb likvidálni a gaz idegenek hordáit. Ha meg összejön az idegeneknek a flanking, hát ez van. A plazmák eleve magasabb kritikus találati esélye miatt flanking pozícióból õk amúgy is szinte garantáltan kritikust fognak lõni akkor is ha nincs bekapcsolva a kérdéses opció. Tehát lényegében ezzel magadat tudod segíteni, az ellenfél nem nagyon profitál belõle.
Amit még nem próbáltam ki az a diminishing returns. Az összes többit használom (tehát a véletlenszerûen megállapított alap díjazást országonként, az idõvel csökkenõ bevételt - ez egyébként rosszabbul hangzik mint amilyen, nagyjából 5%-al csökken a bevételed a második hónaptól kezdve minden hónapban, a pánik miatt csökkenõ bevételt, az eltérõ képességû katonákat, a ritkább pszí mennyiséget, a sérüléstõl gyengébben teljesítõ bakákat), mert ezek majd mindegyike alap volt az elsõ UFO játékban.