A normal nehézségi szint az nagyon könnyû marad végig (a classic kicsit nehezebb az elején és a közepén a végére az is könnyû lesz, az impossible csak a legvégén lesz könnyû de mivel ott a harcokban az idegenek száma 50%-al minden karakterisztikájuk jóval nagyobb, plusz sokkal súlyosabbak az abduction és terror okozta pánikrohamok így ott még az idegen bázis lenyomása után is észnél kell lenni, de a harcokba belerázódva végül az is kellõen könnyûvé fog válni). A különbségeket meg hosszas lenne elsorolni minden részletre kiterjedõen de pár dolog ami így hirtelen eszembe jut amiben különbözik a classic és a normal fokozat:
- classic nehézségen már nincs korlátozva a harc során hogy egy körben mennyi idegen cselekedhet (normálon ez még maximálva van 5 fõben)
- a fellõtt szatellitek száma után járó kontinens bonuszok (már a scientist és engineer-ek száma) mérséklõdnek
- Az összes ellenfél pontosabbá válik a harcban (könnyebben talál el) egy részük plusz Hp-kat is kap vagy egyéb bónuszokat, míg a te embereid 1 HP-val kevesebbrõl indulnak
- A kezdõ tõke kisebb, nincsenek extra épületek felhúzva eleve a bázison
- kisebb a kezdõ bázisod energiamennyisége
- az abduction és terror küldetések hatása komolyabb, könnyebb elveszíteni országokat, plusz a kezdetben is magasabb eleve a pánik szint