Kukkants be az IGN oldalán a xcom-mal folgalkozó részlegbe. Ott van egy saját wiki-jük, abban szépen megtalálod az összes fejelsztést (nem fa struktúrában, hanem téma szerint csoportosítva de megtudhatod mi kell hozzá és így magadnak is felállíthatod azt a fát).
Ellentétben azzal, amit Molnibalage ír, nem lehetetlen minden mod nélkül megcsinálni az impossible fokozatot (többeknek sikerült már azt mégsem csodabogarak). Csak marha nehéz a classic után, fõleg ha nem töltögetsz vissza állandóan (ami elég felesleges is, mert az eredményen nem fog változtatni ha csak nem csinálsz a a visszatöltés után teljesen mást, én ezért is kapcsoltam ki az autosaveet és használok csak 1 mentést).
Persze az tény, hogy egy jól megválasztott vagy magad kreálta mod az sokat segíthet, csak nem szabad túlzásokba esni. Én jelenleg is az alap modommal nyomom már 22 órája az impossible fokozatot, egy kivételével (diminishing returns) az összes second wave opció aktiválva, plusz a fegyvereket módosítottam kicsit (sebzésben az alap csúzlikná 1 ponttal tápoltam az assault rifle sebzését, általánosan visszavettem a pisztolyok max pontos távját 12-re és ugyanígy tettem az összes shotgun variánssal is, a lézerek sebzése megegyezik az alap csúzlikéval de cserébe pontosabbak - tehát lényegében gyengültek kicsit ám még így is elégségesnek bizonyulnak, míg a plazmák nagyot sebeznek -a normál sebzésük maradt, nagy a kritikus esélyük de pontatlanok).
Máshoz nem piszkáltam hozzá ebben a játékban (sem árakhoz, sem pánikhoz, sem statokhoz, sem kutatáshoz sem pedig gyártáshoz), bár a rangok neveit átírtam katonai rangok helyett egyedi elnevezéseket használok. Az egyéb módosítgatásokat kipróbálom, hogy mûködik vagy sem (ha igen azt lejegyzem), majd visszaállítom a normál modomra. Az igazi buli játék várat magára míg be nem fejezem az impossible-t.
Iszonyat nagy váltás az ellenfelek létszámának 50%-os növekedése, ami miatt tényleg egy adott idõben több kis csoportjukba is belefutsz (vagy õk futnak beléd). Ezen igazából nem nagyon dob már sokat az, hogy minden lény kapott pluszban 5% kritikus találati esélyt meg még 1 Hp-t és akik a classicon nem kaptak +aim-et azok itt már kapnak, akiknek meg volt már bónuszuk azok természetesen nem veszítették el azt.
Az országok pánikhelyzete és reakciói sokkal intenzívebbek, magasabb pánik szintrõl kezd a játék és gyorsan lehet országokat bukni. A fejlesztés üteme és ideje ugyanaz mint a megszokott kisebb nehézségeken. A lehetõ leggyorsabban rá kell startolni a páncél és a lézer fejlesztésekre. Elõbbire azért, hogy mielõbb meglegyen a skeleton armor (plusz mozgás és plusz defense jobban fog számítani mint a titan armor adta plusz Hp, mert jobb ha el sem találnak mint ha biztosan benyeled a találatot és úgy is kifekszik az embered). De ha nagyon akarod akkor rámehetsz a plazmákra is csak ehhez ugye elõbb el kell fogni legalább 1 idegent.
Nagyon hamar kelleni fog majd jobb fegyver az interceptorra is (bõven elég a lézer is de ha nagyon akarod akkor vihet plazmát is, de akkor már inkább EMP szerintem), szóval ezt se hanyagold el és minden kontinensre telepíts nagyon gyorsan 1-1 interceptor-t, ha nem akarsz nagyon a játék elején battlehip-be és nagy ufókba futni csak azért, mert elszalasztottál lelõni egy repülõ poháralátétet.
Impossible fokozaton nagyon nem mindegy hol lesz a bázisod. Sokan a plusz pénzre esküsznek (amibõl szintén kevesebb van impossible fokozaton) és ezért Afrika a kezdõhelyük, én inkább a gyors kutatás érdekében Dél Amerikát preferálom és ott szeretek kezdeni. Rengeteg idõt meg lehet spórolni azáltal hogy a hullák és lõ idegenek kutatása nem kerül idõbe és ezáltal (az élõk kivallatása miatt) gyorsul a kutatás is.