Egy tapasztalt (major vagy colonel rangú) sniper katona offense értéke nagyon magas és könnyedén talál el célpontokat még úgy is, ha nincs a zsákjában scope.
Egy colonel rang +40 offense értéket jelent (már a major is 35 körülit), ami egy jó puskával bizony igen biztos találati esélyt generál (még 60-as alap 60-as offense-rõl indulva is 100-as lesz a csókának, amihez ha hozzáadjuk a scope és egy laser sniper rifle/plasma sniper rifle aim bónuszát az már bõven kiüti a light cover adta elõnyöket is és jócskán visszaveszi a hard cover elõnyeit).
Már csak egy magaslati hely kell (teljesen mindegy, hogy felgyalogol/mászik, kampóval jut el a céljáig a sniper vagy archangel armor-t használva emelkedik magasra) és onnan lõdözzön a sniper, mert akkor még további találati bónuszokat kap, arról nem is beszélve, hogy bizonyos magasság fölött egész egyszerûen a célpontok felejthetik elfelé a cover védelmüket.
Arra kell ezután csak figyelni, hogy ne legyen közel a célpont mikor puskával akarsz lõni, mert akkor romlik a találati esély de nagyon (14 egység meg igen nagy táv és gyakorta, ha nem marad leghátul a sniper, akkor bizony ezen a távon belül lesznek a célpontok, szóval romlik az esélye).
Magyarán aki sniper használatában gondolkodik, annak elõbb pozicionálnia kell a lövészét aztán lövöldözni vele, nem csak hátul hagyni azt várni hogy majd valamit felmutat, mert ekkor az esetek többségében nem fog jól szerepelni.
Amúgy meg kezdetben a sniper szépen belegyalogolhat az ellenfél arcába és pisztollyal végezheti ki a gaz idegeneket (akiket a többiek meggyengítettek). Vagy kiüldözöm egy flush-sal a fedezékébõl a célpontnak kiszemelt idegent (netán úgy röptetek egy gránátot, hogy elvigye a fedezéket de ne károsítsa az idegent) és a sniper máris vígan telibe kapja nagyon messzirõl is.
Én nem tapasztaltam, hogy impossible fokozaton sniper-ekké váltak volna a sectoidok. Az az 5 pont offense bónusz amit kapnak (már classic fokozathoz képest, bár ott még nincs bónuszuk) nem okoz akkora minõség ugrás (igen a 65-ös alapról felmegy 70-re az offense a sectoidnak, ami igen azt jelenti, hogy a sima gyengébb cover-bõl jó eséllyel kikapja a célpontját és a komolyabb cover esetén is elég jó esélye marad erre).
A thin man már más kategória, annak ott már +10 offense bónusza van ami nem gyenge (bár így sincs még 100 közelében sem a kérdéses érték).
A hard cover meg nem jelent biztos védelmet. Ha olyan angyon aggódik valaki az esetelges találat miatt, akkor aktiválja a védelmet (amikor lelapul a fedezék mögé) ami majd duplázza a cover elõnyeit és így nem is nagyon találják el a fedezék mögött lapító manust, max ha nagyon közeli célpont akkor megkerülik (cumi, mert ekkor a találat mellé garantált lesz impossible fokozaton a critical hit) vagy odavágnak egy gránátot. Plusz azt se feledjük el, hogy az idegeneknél nincsenek class-ok és így nincsenek nekik extra hátrányaik úgy mint például az assault vagy a sniper katonák esetén. Ezért tudnak elég jó eséllyel kaszálgatni és találni (cserébe közel sincsenek olyan különleges képességeik és variálható felszerelésük mint a katonáinknak).
A régi játékokban sem voltak olyannyira pontatlanabbak az idegenek, csak mikor nem szûk helyen ment a harc, akkor a világ másik végérõl lövöldöztek gyakorta ami nagyon leamortizálta a találati pontosságukat (ez igaz volt oda-vissza szóval nagy távolságra átlagos értékekkel bíró katona nem vitt be sikeres találatot). 10-12 egységnyi távolságból már jóval ritkábban (már ha egyáltalán) lõttek mellé õk is. 6 egységen belülrõl meg csak a mocskos nagy mázli tudta megvédeni az embereket a találattól.
Szóval én nem érzem hogy csalna a gép. Rosszul megírt és felesleges dolgok vannak a játékban szép számmal ez kétségtelen és tagadni is felesleges lenne. De speciel azokat a minimális bónuszokat amiket a magasabb nehézségek osztogatnak nem érzem csalásnak.