A JA:BiA esetén még pont az idõmegállítás lenne a legkevesebb, sokkal többet ront a hangulaton a zsoldosok gagyi 3d-s profilja, idegesítõ hangjuk. A JA2 esetén annyira tökéletesen passzolt minden, mindenkinek saját személyisége volt saját attitûddel.
Másik gond az a motor. Ami egyfelõl szép és látványos, de állítólag a korlátai miatt baromi sok taktikai elem nem megvalósítható. Például azért az egy vicc, hogy egy épületnek csak az elõre meghatározott falait lehet kirobbantani és nem azt amit én szeretnék. Vagy miért nem lehet felmenni bármelyik épület tetejére? Arra is amin nincs külön létra. Szóval számomra ezek miatt csalódás, az, hogy már nem turn based arról nem is beszélek.
Itt az XCOM-ban az interrupt rendszer meg úgy mûködik, hogy ha te szúrod ki az idegeneket elsõre akkor úgyis jön egy kis bejátszás és kapnak egy szabad mozgáspontot amivel szét is spriccelnek fedezékbe. Szóval hiába szúrja ki futás közben az embered ha lõni úgysem tudnál rájuk érdemben.
Erre megoldás, hogy túl nagyokat nem szabad mozgatni a katonákat és csak akkor elkölteni a második cselekvéspontjukat ha már mindenkinek elfogyott az elsõ, hátha feltünnek új lõnivalók. Meg próbáld meg õket párban vinni, a mesterlövésznek adni egy magaslati pontot amivel belátja a terepet a katonáid elõtt. Késõbb lesz majd az Archangel páncél amin lesz egy kis jetpack, ezt kell adni a mesterlövésznek aki rögtön a kezdõpontnál fel is tud repülni 2-3 szintnyit, onnan már nagyon messzire belát.