Az irandwillincrease akkor aktiválódik, ha a véletlenszerû növekedés opciót is bekapcsolod, egyébként nem játszik (tehát nem adódik össze minden és egy szintlépésnél nem kapható 7 pont a will-re alapból, hanem vagy 2 vagy 1-5 jön -mert az 5-ös érték az irand-nál nem 0-5 közöttit hanem 1-5 közöttit jelent- attól függõen, hogy a kérdéses véletlenszerûség aktív vagy sem). Nem mellesleg ez cseréli le az alap fix 2-es értéket. Ehhez jön aztán hozzá az OTS változtatás értéke illetve helyette annak random változója ha a megfelelõ opció aktív.
Modokból én speciel inkább a sajátjaimat használtam amiket magamnak raktam össze. A legnépszerûbb általános modok a warspace és a Long War mindmáig. Elõbbi sokat változtat de az alapokhoz igazából nem nagyon piszkál, míg utóbbi megnyújtja a játékot (ez nem is árt mert amúgy rövid) és sokkal több dologba meg mélyebben nyúl bele (nincsenek szétfutó idegenek ha felfedezed õket, más a fejlõdési skill fa mindenkinél - ez megvan a Warspace-ben is - meg egy rakás más dolgot is átvariál amivel olyan mint ha egy teljesen más játékot kezelnél).
A modhelper-hez van saját topik a nexuson az xcom modtalk témán belül. Ott mindent leírnak, hogy milyen parancsokat kell használni (command prompt-ból kell aktiválni szépen begépelve a megfelelõ parancsot). Ha simán csak lefuttatod a megfelelõ config file-on, akkor annyi történik, hogy a program nem upk-ból fogja kiolvasni az adatokat hanem az EW saját DefaultGameConfig.ini-jébõl. Tehát ha abban változtatsz bármit is akkor azt így tudod aktiválni.
A nemeket nem tudod katonatípushoz rendelni. Az hogy ki és mi lesz az még mindig totál véletlenszerû. Viszont EW-ben sokkal több a nõi karakter mint EU-ban volt, szóval jó eséllyel megoldható elég ember felvételével a vágyad, de ezt lefixálni nem tudod.
A quicksave csak strategy módban mûködik, tehát a bázison. A tactical (harci) módban viszont szerintem nem (csak a strategy mapkey-snél van quicksave opció).
A kamera az alapértelmezett távolságon maradva ugrik/csúszik át a másik katonára mikor váltasz. Ettõl csak akkor tér el ha az adott szögbõl nem tudná megjeleníteni a delikvenst. Ilyenkor vagy jobban ráközelít vagy eltávolodik. De amúgy marad az alapnak beállított értéken. Szóval ha te nagyon ráközelítesz/eltávolítasz a katonáidra akkor nem fogod szeretni hogy mindig visszaugrik alaphelyzetbe. Harc közben sokszor elõ fog fordulni (leginkább overwatch esetén) hogy belátod majd az egész pályát mert mondjuk a sniper-ed a pálya másik végébõl lõ és ilyenkor igyekszik mutatni a lövészt és a célpontot is egyszerre a kamera. Ennyire persze manuálisan, piszkálás nélkül, nem tudod eltávolítani a nézõpontot.
Az alap nézõpont valahová úgy a második szintre fog esni (így elég sokat látni alapból), szóval ha bemegy egy ennél nagyobb épületbe a katona akkor elõfordulhat hogy mutatja a tetõt, viszont ilyen eddig nálam kb fél tucatnyi alkalommal volt összesen, mindig simán megjelenítette a katonámat akár tetõn ácsorgott akár egy épületben, nem csak a körvonalait láttam. A társai már más lapra tartoznak, ha õket is látni akartam akkor scroll-ozni kellett már.