A 4 HP az elég soványka, fõleg mivel már a játék közepe elõtt elérhetõ az ugyanekkorát ütõ és az alap frag gránátnál messzebbre dobható alien grenade.
Én ehhez hasonlítottam a gránátvetõt (mert nagyjából egy idõben lesznek elérhetõek) nem a sima gránáthoz. Abban teljesen igazad van hogy ha az alaphoz hasonlítom akkor tényleg jobb annál, de még ekkor sem lesz a lõtáv dupla, igaz kétségtelenül nagyobb lesz.
Plusz akinek ott van a grenadier képessége az is nagyobbat sebez a gránátjával mint az alap (mindamellett hogy két gránátot is dobhat), ráadásul több gránátot is vihet magával. Ez egy újabb ok amiért felesleges a gránátvetõ. Emellé még ott van az is, hogy akiknek ez a képesség választható azok a robbanás hatókörét is kiterjeszthetik egy másik képességgel (alapból a heavy-k skill készletében van a képesség, de ha bekapcsolja az ember a kevert képességeket akkor más is hozzájuthat mind a grenadier, mind a robbanási rádiusz növelõs képességhez).
A gránátvetõ hatótávolsága meg az alien grenade hatótávjánál kemény 2 egységgel nagyobb ami édeskevés sajnos. Romok/fedezékek eltakarítására meg ott a területre támadós lövés ami alap képesség minden MEC számára. Zabálja a lõszert, de például egy major rangú MEC ellövi ezt azt újra is tárazhat vagy lõhet megint, míg a gránátvetõvel való lövés egybõl leállítja a körét.
Emiatt tartom én feleslegesnek, pláne a jó kis gyógyító cuccos helyére (túl sokszor húzta már ki a szószból a gyógyítás a katonáimat ahhoz, hogy a gránátot válasszam helyette és mivel gyógyítja a MEC-et magát is, így hosszabban tudom harcban tartani õkelmét).