Sajna csak akkor ha elõtte nem mozgott. Ugyanakkor ha mondjuk colonel volt már a sniper akkor alapból igen magas lesz neki az aim értéke így különösebben nagy szüksége nem lesz az extra értékre. Az akkor jön jól ha még alacsony szinten lett átépítve õkelme, mert MEC-ként sokkal kevésbé fejlõdik a támadási pontossága mint sniper-ként.
Molnibalage:
A skillfa keverõsdi az úgy mûködik, hogy van egy 12 vagy 16 skill-bõl álló pool amibõl véletlenszerûen ad be valamit a program mikor fejlõdik a delikvens. Az elsõ szintû skill az mindig az lesz ami az adott osztályhoz tartozik, a többi már a pool-ból kerülhet ki, viszont senki nem kaphat olyan skill-t amit nem tudna használni. Tehát például a sniper nem fog olyan skill-t kapni amit az alapból rendelkezésre álló fegyvereivel ne tudna használni, ahogy egy assault/heavy/support sem kaphat squad sight-ot.
Az alien-eken nincs tápolás. A statjaik maradtak ugyanazok mint voltak. Pont ugyanazokat a bonuszokat kapják mint eddig az adott nehézségen. Így például egy alapból 65-ös aim-el rendelkezõ sectoid vagy éppen thinman classic nehézségen +10 aim-et és critical-t kap úgy az EU-ban mint az EW-ben.