Az szerintem nem igaz, hogy ahol van szatellit ott nincs többé abduction. Van/lesz, ráadásul az UFO-k le is tudják lõni a szatellitet. Azután is lesz még abduction, hogy teljes a lefedettség. Az igazi változást az alien base elpusztítása hozza mert annak köszönhetõen esnek vissza nagyon a feladatok, de ennek semmi köze a lefedettséghez.
BAk3R:
A legjobban a morált meg az elrontott terror feladatok rontják. Az abduction gyengébb hatású, de persze az sem jó.
Abduction küldetésekre úgy kell menni, hogy nem árt tudni, nem csak az adott országban, de az adott kontinens minden országában emelkedik 1 ponttal a pánik (kivéve ott ahová megy a csapat).
Szatellitet csak oda lõjj fel, ahol már nagyon rossz a pánik szint és mindjárt hó vége van. 3-4-es pániknál még ne lövöldözz semmit, csak ha eléred az 5-öst.
Könnyû fokozaton ráadásul elég jó eséllyel maguktól is csökken a pánik szint hó végén. A többi nehézségen erre nagyon kicsi az esély.
Gondnak nem gond ha kilép pár ország, csak úgy csökken a bevételed és esetleg nem tudod megszerezni a kontinentális bonuszokat.
A nehézségtõl függõen pedig ha bizonyos mennyiségû ország kilép, akkor vége a játéknak. De õszintén szólva, nagyon minimális odafigyeléssel (hová menjen csapat a felkínált abduction helyek közül mert figyelni kell rá hogy amelyik kontinensre szól a feladat ott mindenhol lesz pánik emelkedés, okos szatellit elhelyezés a megfelelõ idõben és helyre) még normál nehézségen sem lehet elveszíteni országot. Classic nehézségen az elõbbinél több odafigyelés kell és tervezés, míg a legnehezebb fokozaton nem kevés mázli is, de meg lehet csinálni mindet kilépõk nélkül is.
Páncélból meg elég a skeleton/ghost armor, a nagyot el kell felejteni, Hiába ad több HP-t ha egyszer a katonákat így is úgy is eltalálják az idegenek. A skeleton és ghost armor elõnye meg, hogy növelik a Def értéket (még nyílt placcon is csökken az idegenek sikeres találatainak száma, hát még ha fedezékben is van a manus), növelik a mozgékonyságot (adott akcióért többet/messzebbre mozoghat a katona), tudnak falra/tetõre mászni. Emellett a ghost armor már egész jó védelmet is ad a HP-k számát illetõen, továbbá láthatatlanná is tudja tenni a bakát. Ja és pár lépés erejéig még a tûztõl is véd (pont ahogy a nagy páncél teszi). Poison (méreg) ellen meg elég ha a katonánál van gyógycsomag és máris immunis lesz a mérgezésekre.