Az élve elfogás elsõdleges elõnye, hogy hozzájut ilyenkor az ember az idegen által használt fegyverhez ami megy is a raktárába a küldetés végén. Így szépen be lehet szerezni minden fontosabb fejlett cuccot aztán nem kell majd gyártani azokat.
Ha kinyírod az idegeneket akkor a fegyverük elvész viszont lesz helyette weapon fragment ami a kutatáshoz kell. Kivéve ha robbantás hatására purcant ki a célpont, mert ekkor elvesznek a WF-ek.
Másodlagos elõny, hogy minden elfogható faj egy példányát ki lehet kutatni ami bizonyos fejlesztések idejét rövidíti majd.
Pszíhez csak haladni kell a sztoriban, nem kell hozzá élõ idegent elfogni (csak ha ezt a second wave opciót használja az ember, ekkor a bázison lévõ sectoid parancsnok élve elfogásával elérhetõvé válik a pszík megtalálásához/kiképzéséhez szükséges épület építésének lehetõsége is).
Nem lehet elfogni a gépi célpontokat (Sectopod, Drone, Disc) valamint a chrysalid idegent, így azokkal ne is próbálkozz. A többieknél a sikerhez legjobb ha 3 alá viszed a HP-jukat (legjobb ha 1-re) mielõtt odamennél melléjük hogy használd rajtuk az Arch Thrower-t.
kutyu007:
Sligshot DLC (plusz rövid sztori ami 3 új küldetést tesz be ha aktiválod), Enemy Within (kapsz egy új mini sztorit ami pár küldetés képében jelenik meg, lesz támadás a saját bázisod ellen, lehet majd építeni 2 új épületet amikbõl az egyikben kiborgokat gyárthatsz a másikban genetikával szórakozhatsz, kismillió plusz új cucc, gyártani és kutatni való, többféle küldetés helyszín, egy spéci chrysalid-os küldetés és nehezedõ játékmenet két új játékelem mellett - ezek egyike az EXALT ügynökség kifüstölése/felkutatása, a másik meg a Meld nevû "nyersanyag" gyûjtögetése a pályákon), valamint volt még Soldiers Pack ami plusz cicomákat hozott a játékba.