Hard fokozaton, lassított fejlesztéssel és random harci képességekkel, ritka psi képességgel nyalóka nagyon a játék a kieget belevéve. Na úgy már megizzasztott engem is rendesen, de sikerült országvesztés nélkül letudnom teljes lefedettséggel a végére. Pár tanács azoknak akik ezen a szinten ugranak neki:
-Elején csak szatelitekre gyúrtam ahogy tudtam. Ezena fokozaton nagyon kritikus már a pénzügyi helyzet menedzselése. Kb minden creditet foghoz kell verni.
-Szürke marketben a szemetet eladtam mindíg, a hullákból/fegyverekből, amikor csak lehetséges volt tartottam minimum 5-6-ot az esetleges küldetések teljesítéséhez (pénz miatt). Idegen reaktort és repülőgép számítógépet nem szabad eladni (működőt), mert a fejlesztett vadász és a reaktorok, szatelit állomások zabálják építésnél). Exalt fegyrekekkel is csínnyán kell bánni, lehet azokra is küldetés, ha jól emlékszem. A kétfajta idegen nyersanyaggal lehet még ügyködni az eladásnál, persze ésszel, nehogy kifussunk belőllük, de az ufók és a bázis elég nagy mennyiségben adták. Ha nagyon meg voltam szorulva abból is adtam el pár 100 darabot (gyenkénti kattingatás eléggé idegesítő volt...).
-Terror és abuction küldiknél azokat választottam amik mérnökökket adtak (szatelitek miatt), plusz figyelni kellett persze a pánikolást is iszonyat. (mini cheat, de ki minek veszi, hogy ha van a küldetés megjelenése előtti mentésed 1-2 nappal, akkor rá tudsz készülni, mert fixen adja be a küldetéseket és ha nem jól csináltad a mentett állásból visszatölthetsz és rákészülhetsz.) Ugyan így valamelyik patch vagy kieg telepítése után, a küldetések minden visszatöltést követően változó jutalmakat ajánlanak fel. Így azzal játszottam, ha jött 1 küldetés és a magas pánik szintű ország nem jó jutalmat adott be addig töltögettem, míg 4-6 mérnököt nem adott legalább, később meg tudóst.)
-Repülőknél elején lehetőleg minden kontinensre egyet, közepes ufókig elég egy (persze ott már szerencse kell, de ált épp le tudja még szedni). Szállítótól, begyűjtőtől kezdve egy vadász már nem elég. Ilyenkora már érdemes észak amcsi területről szatelit lefedettséággel beszerezni a légi fölényt (féláru repülők és karbatratási költség miatt). Amikor jött az első ilyen hajó egyből mentem is vissza egy korábbi kb. 1 kéttel előbbi mentésre (amin nem volt közbe persze egyéb küldetés) és a kontinensre vettem maximum vadászt. Így már ha ráküldtem sorban őket akkor szép lassan leszedték (persze a vadászokat megsemmisülés pillanata előtt mindíg visszahívtam, így megmaradtak valamit, ha nagyon rosszul lőttek ment újra a megrendelés utáni visszatöltés egyből) így sikerült ált leszednem a 4. vadásszal. Leszedés után, ha pedig megint jött egy újabb ugyan úgy alkalmaztam a visszatölt lehetőséget és a gépeket átirányítottam a megfelelő kontinensre, vagy vettem gyorsba még oda is.
-Hard fokozaton a heawy class az egyik legjobb barátommá vált (classicon nemis vittem, nem kellett). Elején se rosz az 1 rakétavetőjével, de magas rangon a dupla gránát, dupla rakéta és a növelt sebzés terület mindent ütött. Emberveszteség nélküli küldetések kulcsa volt általában. Mini cheatnek si vehetjük, de itt is a visszatöltés volt a kulcsa mindennek, valamint a megfelelő előrre tervezés és pozícionálás, valamint a csapat jó terelgetése. Ált úgy csináltam, hogy ha valameyik emberkém idegen csapatba futott, (mint mindenki tapasztalta érthetetlen módon az idegenek szabad mozgási körrel fedezékbe futhatnak, innetől kezdve a heawy használhatatlan, mert szana széjjel mennek jó nagy területre), egyből visszatöltöttem 1-2 körrel korábbra és úgy mozogtam, hogy a heawy rakéta vető távolságba érjen az idegenek már korábbról ismert pozíciójához (persze látótávon kívül megállva vele) és be tudja őket lőni, majd mikor odért rakéta ment és 3-4 idegen egyből kapta a minimum 6 sebzsét ami ugye 1 főtől 18-24 vagy több. Na most egy karakterrel (talán sniper critet kivéve magas szinten és plazmaával a vége felé) az elején nem fogsz kiosztani soha egy lövéssel ennyit. A találatot követően pedig autómata széjjel mentek a már sebesült idegene (már ha túlélték), akiknek a már ismert pozícióii alapján a többi csapattag le tudta lőni 1 körben. Így a fegyver fragmentek is megmaradtak és a heawy is ki volt maximálisan használva. Heawy-nek kötelezőként vettem fel még a mehanikusra a plusz sebzés képességet is, mert ezen a fokozaton a mechák már nagyon gyilkosak tudnak lenni.
-Sniperből mindíg a nem mozgót használtam társ általi felfedezés skillel és dupla lövéssel. (pozícióonálása kritikus az elején, ha kifejlesztetted a repülő páncélt, akkro már könnyű a dolgod, csak felrepteted az első körben max magasságra és onan lődözhet is kb).
-Assaultnak shotgun, futás + táv és a közelségi harc volt a nyerő (ha talált lőhetet megint adott távon belül), vol olyan véletlen kobós karakterem így, ami 1 körben 4-5x lőtt rekaciót a közelébe befutó crissalisokra (szépen ki is fogyott a tárja).
-Medicnek kötelező a 3-as gyógypakk képesség asszem a + gyógyítás. A droggránátot nagyon elvétve használtam csak.
-A fokozatot csak 4 fős sqaddal vittem végig a teljesítmény és a plusz nehezítés miatt :)
-A mecha pedig egyáltalán nem használhatatlan class. Ha maxos (asszem ezredes a max rag) a megfelelő classú maxos emberkét a megfelelő felépítésű mechbe rakod nagyon gyilkos tud lenni. Alap fegyvert területi kivégző rombolással használtam (iylen aoe szerű valami, fixen sebez 3-4et + fedezéket rombol). Gránátvető és aknavető elég hektikus tud lenni de a nagy távolság és aoe sebzés miatt elég használható volt. A lángszórót szobában csoportban álló (értsd 2-3 kb 1 kupacban) psi-k ellen volt jó használni. Autómtikus terület és nagy sebzsés miatt + elmozognak és pánikolnak. De mind közül a közelharci úgymond Warhammer 40k-s erőkesztyű volt a legdurvább és használhatóbb. Kritikus célpont mellé mentem a mechával és konkrétan egyhiteltem vele bármit (valami 26 sebzést okoz), kivéve a legdurább alien mecha egységet, na az a sebzsé felezés miatt nyagyojn szenvedős volt.
-Génmanipulált katonák is nagyon jók tudtak lenni. A sebzés utáni öngyúgyulást nem lehetett alkalmazni ezen a nehézségi fokozaton, viszont a falon át érzkelés és a mentális visszacsatolás (nem lehet MC-zni a katonát és kiüti az alien psy képességét a körre) sokszor húzott ki a pácból.