Eleve a beta 15d2-t tettem fel és azzal játszom. Teszt verzióból lett volna frissebb is de azt nem kockáztattam meg.
Más hiba is volt egyébként emiatt lesikáltam és újraraktam az egészet nulláról (játékkal egyetemben). Engedte a pszíker és génmanipulált katonák tisztté avatását is a program, holott ezek számára a tisztté válás nem opció (már a mod saját info oldala szerint). Az mondjuk már más kérdés, hogy tisztnek viszont engedi ettől függetlenül a gene mod beültetést és utána már pszí is lehet belőle. Ez volt a hiba.
Az új játékban 2 hónap telt el de most sincs még terror. Igaz nagyon pánik sincs. Az első hónapban még volt egy kis majré, de eleve az az ország lépett ki amelyik a legmajrésabb volt (szokás szerint a Franciák), a többiek közelében sem voltak a pánik szintjüknek. Azóta meg még le is vittem mindenhol az első csík alá (nem éri el az első csíkot).
Nem lehet, hogy csak akkor indul be a terror script, ha elér legalább egy ország egy bizonyos pánik szintet? Esetleg a szatellit megléte zavarhat be?
Mert abduction mission az van dögivel az új játékomban is (itt már nem engedi a program a gene mod/pszí katonák tisztté avatását viszont a tisztből gene mod még mindig működik, ugyanakkor pszí már nem lesz a delikvens). A terror-t okozó hajók (ezek a rombolók szoktak lenni ha emlékezetem nem csal) meg csak simán landolnak és hagyják magukat kipakolni. Abduction hajókat ha nem támadom be és nem károsítom, akkor mindig abduction mission-t hoznak. Ha károsítom akkor meg leszállnak és sima landolt UFO küldetés lesz.
Calver:
Én alapvetően scout-okra építek ebben a modban, prímán kiváltják a sniper-t. Medic és Engineer az kell (ez utóbbi az elfogások miatt szükséges, mert a repair képessége ad két extra használatot az arc thrower-re). Assault nagyon esetleges, az Infantry viszont már alapból jó. Rocketeer és gunner alig lát akciót, annyira sajna nem érzem jónak őket, ráadásul az igazán ütős fegyvereik nagyon erőforrás igényesek ellenben nem annyira jók.
Mec típusoknál számomra a scout-ból képzett Pathfinder tetszett meg nagyon, illetve a shogun (engineer-ből kreált mec). Ez utóbbi aknázni és gránátozni príma. Lehet a medic variáns is jól használható lesz harcban a restoration mist-tel. A lángszóró nagyon ütős de sajna az általa kinyírt ellenfeleket valamiért nem számolja el a program a mec-nek.
Ja meg a rommá tuningolható kis tankocskák (SHIV) is messze használhatóbbak ebben a modban. Itt már határozottan megéri párat tartani belőlük. Főleg ha Japánból indul az ember (elég komoly előnyt ad az egyik indulási opciója a SHIV-ekre).