Nem biztos ám, hogy csal a gép, mivel az első két nehézségen túl (ahol még igen jelentős előnyben van az idegenekhez képest a játékos) az összes ellenfél bónuszokat kap találatra és kritikus esélyre (sőt még HP-t is kapnak pluszban, egyesek meg defense-t is), míg a te embereid gyengülnek (igaz ez csak a legmagasabb nehézségen van így).
Pontosabban mondva nem szenvedik el azokat a hátrányokat amiket a két gyengébb fokozaton (az első két nehézségen az ellenfelek jelentősen gyengítve vannak), ezért tűnik erősödésnek/csalásnak ami történik náluk és ezért lesznek pontosabbak a lövéseik, főleg ha sikerül flank pozícióba kerülniük. Magyarán ahogy egyre nehezebb fokozatot választasz, úgy tűnnek el az idegeneket sújtó hátrányok, míg az utolsó nehézségen egyértelmű bónuszokat kap mindegyik azon túl, hogy a hátrányaik nullázva lettek. De az első két nehézségen, főleg az elsőn, nagyon komolyan vissza vannak fogva.
A Long war esetében az ellenfelek száma megnőtt (több pod kerül a pályákra, ami több ellenfelet jelent, kivéve a script-elt feladatokat ahol a számuk fix), ezért engedi a mod készítője az eleve 6 fős csapatot indulásnál és ezt a létszámot lehet bővíteni 8-ra, bázisos feladatoknál 10-re vagy 12-re. Ugyanakkor emiatt érezhetően zsúfoltabbak lettek a pályák, mert a méretükön változtatni nem lehet. A sima, módosítatlan játékban még a 6 fős csapat is nem ritkán overkill tud lenni az ellenfelekkel szemben nehezebb fokozatokon is.
Ha a régi UFO hangulatot keresed a nagy tömegben bevetett katonákkal a hozzájuk képest kis számú ellenféllel szemben, akkor arra ott az UFO Extraterrestrials. Míg a mostani játék az valóban a kommandós hangulatot hozza, ahol az ellenfél mindig igen masszív túlerővel áll fel, és ebből a helyzetből kell aztán kihozni a győzelmet.