Igen, akkor vége a játéknak. Lehet kezdeni újat, nagyobb nehézségen. :)
Az Enemy Within berak pár új ellenfelet (Mechtoid - ez tulajdonképpen egy kiborgizált sectoid, két nagy ágyúval - , seeker - ez meg egy rettentő köcsög csápos robot, ami láthatatlanná tud válni, tud pisztollyal lőni meg le tudja fogni és lassan megfojtani bármely nem kiborg kommandósát a játékosnak), meg új opciót ad a katonák tápolására (génmanipuláció vagy kiborggá - MEC-é - alakítás, egyszerre egy katonán csak az egyik), számtalan új felszerelést és egy új frakciót az EXALT-ot. Ők a saját gesztenyéjüket sütögetik, úgy kell utánuk nyomozni és végül megkeresni (több feladaton keresztül) aztán likvidálni a HQ-jukat. A pánik szintet növelik a kis köcsögök, szóval oda kell rájuk figyelni és havonta két küldetést indítani ellenük (15-17 naponta lehet scannelni és így majd lecsapni rájuk).
Emellett az Enemy Within tartalmazza a slingshot DLC-t, ami még az alap játékhoz jött ki és egy kínai maffiózó átállásán keresztül hoz be egy mini sztorit (3 feladat, a végén egy battleship leverésével/kifosztásával).
Kimondottan az Enemy Within-hez meg van egy saját mini sztori, ami egy nőről és elrabolt társairól szól, ami tartalmazza a sztoriját annak, hogy miként és miért támad majd az idegenek egy csapata a XCOM bázisra (ez is újdonsága az EW kiegészítőnek, ha lenyomta az ember az idegen bázist, akkor utána 20-45 nappal megtámadják a saját főhadiszállását az idegenek). Nem mellékesen meg csak úgy puszira nyerhető a sztoriból 3 pszíker.
Second Wave-ről meg bővebben itt (egyszer ki kell játszani a játékot ha el akarod érni és nem akarsz modokat használni amik alapból engedik, utána új játék indításakor megjelenik a second wave opciók gombja is ahol lehet állítgani):