játék kipróbálva. Nem szaggat, nem akad, szépen fut high beállításokkal (azért az élsimítást levettem 4x-esre és van valami nvidia feature azt is érdemes AMD kártyásoknak kinyomni+ én Vsync-et is lelőttem és így már simán fut... alapbeállításban némely tűz effektnél kicsit belassul érezhetően... amúgy intel proci+amd kártya kombóval játszom így full hd-ben). És azt kell mondjam bitang jól néz ki. A fegyverek, páncélok, ellenfelek nagyon kellemesek. Környezetben elhelyezett puhább berendezések rombolhatóak és érdemes is őket feldarabolni némi loot fejében (asztalok, hordók, könyvespolcok csapkodhatók szét és hullanak szép kis darabra kezünk munkája nyomán).
Játékmenet: Tagadhatatlan a Souls hatás ez nem is kérdéses. Itt is ugye paternek vannak az ellenfeleknek (ergó ugyanúgy kiismerhetőek). A kasztok miatt vannak életképesebb egyének. Erősen megnyomták ugyanis a páncélzat és a pajzs védő tulajdonságait, ami miatt egy fullpáncélos warrior pl. tetű lassú lesz (dodge kb használhatatlan vele, de több kiló páncélban te se gurulgatsz kedvedre ugyebár). Aztán vannak itt jóféle attribútumok, amik hatására gyanítom idővel egy full páncélos warriorral is lehet kényelmesen már dodge-olni, ami a játék elején kb lehetetlen vállalkozás (erre van egyébként a rouge alapkarakter, ami gyakorlatilag annyit tesz, hogy más kezdő attribútumokkal és fegyverzettel, páncélzattal vághatsz neki a játéknak. Kedvenc sunnyogós rugó karakterünk a gyorsaságra épít, egyfajta üss és fuss karakter (Vagy ha jobban tetszik menj közel és a háta mögött belezd ki a rosszarcút karakter).
VAn még egyfajta templomos kaszt is, melyet nem próbáltam és ötletem nincs, hogy milyen harcmodorra van kihegyezve.
Amúgy már a játék első 50 percében összeszedtem kedvenc warrioromnak könnyebb páncélzatot, amivel lényegesebben fürgébben szedi a virgácsait. Csatában még nem teszteltem, de valószínűsítem, hogy rosszabbul érinti majd a bekapott ütések erőssége.
Amúgy a Das harcmodor alapelemei megtalálhatóak. Sima és nagy ütés, lock és strafelés az ellenfél körül, Pajzzsal felborítás, támadás megszakítás, ellenfél háta mögé kerülvén kellemetlenül nagyot beleverni a rosszarcúba egy kellemes kis ehhez illő speckió animáció keretében (backstab anyone?)
Ha elpatkolnánk (sikerült az első boss-nál, ami a játék bevezető boss-a és a játék 30. percében toppan be az életünkbe és kellemes 4 részre osztható harcban lehet visszaküldeni a tüzes pokolba ahonnan előmászott), akkor jó Souls szokás szerint ott marad a tapaszatati tócsa a halálunk helyén, amit felszedvén visszanyerhetjük xp mennyiségünket. Vigyázat, ugyanis ha sokat szöszülünk elszökik a felhalmozott tudás a tócsából szépen, lassan.
Jó kis feature továbbá, hogy ugyan checkpointoknál menthetünk, fejlődhetünk és tölthetjük fel gyógyital készletünket, ha ezzel nem óhajtunk élni az nagyon kifizetődő lesz. Minden megölt ellenfélért ugyanúgy jár az XP, de ha sokáig megyünk mentés vagy halál nélkül akkor a killekért egyre jobb szorzó fog járni (ergó ha kihagysz pár mentési pontot és éppségben átviszel jó pár részt, akkor több xp lesz a jutalmad (nyilván nehéz dolog lesz ez, mert azért még warriornál is könnyen be lehet kapni jó pár szép pofont és a rendelkezésre álló 2 db életerő lötyiből nehéz több checkpointon át tűrhető mértékben fenntartani életerőnket.
Amit még ki akarok tapasztalni: Mentéskor újraélednek-e az ellenfelek (gyanúm, hogy nem).
A hangok amúgy nagyon rendben vannak, a történetről egyelőre sokat nem tudok.
Játéktér egyébként elég szabadnak tűnik, de valójában azért csőben járkálunk, legalábbis a játék elején (lesznek helyek ahova érdemes lesz visszalátogatni később...pl. volt egy szoba ahol írta a játék, hogy figyeljek mert secret lehet .... ez egy tutorial rész volt, hogy ügyeljünk a későbbiekben az ilyesmire...szerintetek megtaláltam a titkot? Persze, hogy nem, pedig az egyik fal gyanús volt, de nem jöttem rá, mivel tudok átjutni rajta).
Összességében egész jónak tűnik, de még tesztelgetnem kell, hogy végső véleményt alkothassak. Még nagyon az elején tartok.