Sok gond es ertetlenseg volt anno ezzel kapcsolatban, koszonhetoen a fejlesztes alatti es a premier utani eltero koncepcioknak es meg ma sem tokeletes a rendszer, sajnos, neha nagyon idegesito es bugos tud lenni. :)
A kuldeteseket meg lehet osztani egymas kozott, ha mind a ket jatekos ugyanott all progressben - vagyis, ha van egy elofeltetel, az adott mind a ket fel szamara - legyen az egy prequest, egy achie, egy korabbi zonat befolyasolo dontes, stb. (sok npc vissza-visszater, ha eppen halott az egyik jatekosnal, a masiknal meg nem, az okozhat szinkron gondot, bar attol meg megy a dolog).
Illetve, nem minden kuldetest szinkronizal a jatek.
A sztorira epulo lanckuldetesnel a kozos elomenetelhez muszaj, hogy aktivan reszt vegyen mindenki az esemenyekben. Ha beszelni kell egy NPC-vel, akkor rendszerint mind a kettotoknek kell, ha interakcio kell egy targgyal, azt is mind a kettotoknek kell hasznalnia/felvennie, de ha csak annyi az interakcio, hogy hasznalat utan mondjuk megidez valakit, akkor eleg ha csak az egyikotok csinalja.
Az itt ritkan - rendszerint nem - mukodik, hogy valaki mondjuk "follow" uzemmodban kovet valakit es kozben a passziv karakternel is megy elore a progress, majd a vegen csak leadja a questet es viszi a jutalmat/xpt.
Guild (Magus, Harcos, stb.) tortenet es a sajat fotortenet (a Vestige es a Profeta sztorija) kizarolag szoloban nyomhato. Ezt jelzi is a rendszer, hogy solo dungeon/instanceba fogsz belepni.
A PVP, dungeon es vagy mas csapat alapu pve kuldetesnel (akar dailyknal) lehet "huzni" a masikat, ott nagyobb letszamu csapatban (wow terminologiaval elve "raidben") csinalva is kozos a progress.