Feleslegesen is probalom magyarazni, mert mar akkor sem hiszel nekem, ha tapasztalatbol irok valamit. En ertem, hogy a Conan rendszeret imadod, de a tobbit nem probaltad (TERA, GW, WoW), ezert csak abbol tudod megitelni, amit vagy egy hater, vagy egy fanboy ir.
A TESO-t ket reszre kell bontani, ahogy a GW2 eseteben, itt is van PVE es PVP. Nagyon hasonlo a ket rendszer egyebkent, emiatt felek is picit, hogy a GW2 utan leragott csontnak fog hatni jopar "vandorlo mmo jatekos", pedig a fejlesztes parhuzamosan zajlott.
A PVE-ben a hozzad hasonlo, sajat bevallasa szerint nulla skillel rendelkezo emberek is ervenyesulhetnek, hiszen ez az mmo is elvezheto ezen jatekosok szamara. Ok esetleg picit lassabban fognak megolni egy-egy csapat daedrat, vagy kevesebb sebzest okoznak egy-egy bossban, de az elmeny ugyanugy adott lesz. DE, aki erti es atlatja majd a kombo rendszert, az esetleg gyorsabban es konnyebben halad.
Mondok egy peldat: Van pl a Sorcerer class a TESO-ban, akinek van egy breath jellegu spellje/tamadasa, ami utan az adott jatekos/monszter langralobban. Egy Warrior haverjaval ketten kiserik a konvojt egy szkenario kapcsan. Na most vagy elkezdik egyesevel megolni mindketten a rajuk tamado 10-15 goblin raidert, ami megvalosithato ugy is, hogy fogjak, es leverik oket egyesevel, sajat kepessegeiket hasznalva. VAGY... fogja magat a Sorci, meggyujtja az egyik goblint, a Warrior pedig mellette nyom egy whirlwindet, aminek kovetkezteben a langra gyujtott goblinbol millio kis Fireball repul a masik 15 goblin fele, nem kicsit sebezve rajtuk. Vagy ugyanez, ha a sorci megfagyasztja, es a warrior egy kethezes kalapaccsal ugy uti meg, hogy a goblin hatrarepul, es akiken "keresztul szall", azokat sebzi mint egy agyugolyo, vagy rpg-s kifejezessel elve, valami "piercing shot" szeru tamadas.
PVP-ben ugyanez, annyi kulonbseggel, hogy igen is, aki ervenyesulni akar, ott ne a gear szamitson, hanem az ugyesseg. Aki pedig ketbalkezes, az se feljen a PVP-tol (Cyrodiiltol). A terulet kurva nagy. Es amikor azt mondom, hogy kurva nagy, akkor nem azert hasznalom ezt a kifejezest, mert "trendi"? hanem mert a pvp tartomany - Cyrodiil - terulete nagyobb (!), mint a harom frakcio harom pve terulete osszesen. Es a vicc, hogy ugyanugy megvan a lehetoseged kvesztelgetni, vagy pve szkenariokat csinalni itt is, es lehet, hogy senki sem ol meg.
De persze a tobbseg fogja majd a warmachine-okat, es ahogy a GW2-ben, egymast fogja leigazni. Hiszen, amelyik frakcio van hatalmon, extrakat kap - koszonhetoen az egy nagy giga servernek, ez most fontos lesz mindenkinek. (pl egyes dungeonok csak azoknak lesznek elerhetoek, akik hatalmon vannak) A rendszer hasonlo a DAoC vagy GW2-hoz, sok lehetoseged lesz, ha segiteni akarsz a sajat szovetsegednek. Vedekezel, tamadsz, eroforrasokat gyujtesz stb.
Persze jon a kerdes, hogy mi van, ha az egyik frakcio/szovetseg alig lesz jelen a giga serveren? Gaz nem lesz, hiszen a rendszer annyiban modosul ilyenkor majd a pvpben, hogy a kisebb letszamu szovetseg kap nemi extrat/boostot, hogy emiatt ne szenvedjen hatranyt. Pontosan ezt a balanszt senki sem ertette egyelore, es nagyon rosszul is elsulhet, de hamarosan erkezik a closed beta, es ott mar jobban lesz tesztelheto a pvp rendszer.
Az a vicc, hogy vegig arrol almodozott mindenki, milyen jo lenne Oblivion vagy Skyrim multi, haverokkal egyutt jatszani es kalandozni. A TESO jelen allas szerint megadja ezt, a leheto legjobban ragaszkodva a korabbi TES jatekelmenyekhez, persze az mmo jatekok technikai keretein belul (pl nincs "player house", stb).