Nem csak a maszkalas. Te dontod el azt is, hogy mit hogyan oldasz meg. Kidumalod, legyilkolod, segitesz neki, vagy szarsz bele es nem foglalkozol vele, mesz egy masik iranyba es ott folytatod. A mai themepark mmo-kban kenyszerbol csinalod a kveszteket, mert egyebkent nincs eselyed tovabb haladni. Sokkal nagyobb szabadsagot ad a te altalad leirt es gagyizott TES sorozat, mint sem azt gondolnad, csak valahogy nem latod at.
Nagyon jo az SWtOR sztorimeselese, de az is ugyanolyan lineris, mint barmely mas rpg. Latszolag van dontesed (minimalis, a nagy kepet egyik sem valtoztatja meg), de A pontbol D pontba ugyanugy el fogsz jutni, hiaba megy A-B-D vagy A-C-D utvonalon, ahol a B es a C a jo es a rossz oldal dontese. A vege ugyanugy D.
Es meg igy is, az SWtORban minden elvezi a donteseket, elvezi, hogy o iranyithatja a folyamatokat, de lenyegeben csak finomithat a torteneseket, azt befolyasolni nem tudja. (ugyanazok a tarsak, ugyanbban a sorrendben csinalod a bolygokat, ugyanazoknak az npcknek segitesz, ugyanabban a feladatban) Nem is biztos, hogy egy mmo-nak a jatekosok donteseirol kellene, hogy szoljon, hiszen hogy oldasz meg/realizalsz 100-1000-1.000.000 jatekos donteset? Meg instanszolt megoldasokkal is necces, es ha mar kulonszeded es csak te latod, akkor annak mi ertelme van egy MMO eseteben?
TESO-ban szabadon kalandozhat, azt csinalsz es ott, amit akarsz. A vilag instanszolt lesz, amelyet csak te latsz. Egy-egy varosban, ha segitettel a farmernek, akkor a farmer eled fog rohanni, es ad ujabb kuldest. A cimborad, akivel epp partyzol, nem segitett a farmernek, o nem fogja latni azt az npct. Ez sem jo megoldas, ha belegondolsz, de egyszeruen keptelenseg MMO-ban egyeni donteseket megvalositani.
PVP-ben igen. Ott lesz is Cyrodiilban eleg, ott a dontesek a harcban/NPC-knel/vezetok utasitasi szamitanak majd, de ezek sem veglegesek, hiszen pvprol beszelunk, es ugy lett kialakitva. PVE-ben leolod a varosi kereskedot, es mivel persistant vilagot akarsz, akkor onnantol egy millio ember marad kereskedo nelkul?