Igy van, nem fogja megvaltani a vilagot az ESO sem. Amit kapni fogsz, egy szokasos TES singleplayer szintezos, kalandozos szabad vilag lvl1-50 kozott, harom kulonfele sztorival (lasd 3 frakcio elszigetelt szintezos zonaja - amit mai napig nem ertek tovabbra sem...), mindezt megtoldva a TEs sorozatban eddig nem latott beepitett coop/multi/group lehetosegekkel. Mindezt ugy, hogy kalandjaid kozben a Skyrim kovetoid helyett most James az usabol, vagy Jan Hollandiabol, vagy Geza Magyarorszagrol fog futni veled, es egyutt gyilkoljatok az oriasokat, puculjatok ki a banyakat, romokat, kutattok kincsek utan, vagy epp vadasztok, gyujtogettek, kalandoztok. Annyi kulonbseg lesz, hogy az egyes zonakban lesz egy minimalis szintkovetelmeny, amely kicsit, de megis csak iranyitja a jatekosok fejlodeset, vagyis itt megjelenik a themepark feeling. Viszont a kvesztek, szintek szerzeseben, klasszok alakitasaban, es minden egyebben szabad kezet kapsz. A zonak kurva nagyok lesznek, vagyis a szintlimitek csak azoknak lesznek majd problema, akik "direkt" a legtavolabbi zonaba futna el, es ott akarnak jatszani. Mert lesz ilyen ember, ezeket majd ignoralni kell, es kesz. Minden masbab azt csinalsz, amit akarsz - persze az mmo jatekstilus hatarain belul, mert ami egy singleplayerben egyszeru feladat fejlesztoi szemmel, az egy mmo-ban mar kisse bonyolultabb. Lesznek szintenkent valtozo dungeonok, ezeknek heroic szeru modeja, lesz groupfinder (epp a napokban erositettek meg), lesz raid content, lesznek mindezen dungeonok es raideknek publikus valtozatai, ahol nem kell mast tenned, csak odamenni es beszallni a balheba (lasd gw2 outdoor bossok), es lesznek guildek szamara fenntartott instanceolt raidek es dungeonok. Itt majd mehet az epeen progress, aki szereti ezt csinalni. Aki pedig nem akar se raidelni, se pvpzni, annak ott lesz a crafting, amellyel - az igeretek szerint - olyan szinten lehet ervenyesulni, mint eddig keves mmo-ban. Nem feltetlen a raid content lootja fogja a BiS geart jelenteni.
A masik resze pedig a szokasos massziv pvp, hasonlo objektumorientalt alapokon, ahol a harom frakcio konstant egymast gyilkolja. Lesznek elfoglalando erodok, farmok, "resource"-k, node-k, es minden, amit lattal a DAoCban vagy a GW2-ben. Lesznek frakcio kozpontok, minden kozpontban 1-1 Elder Scrolls, amelyet meg kell szerezni, es ha megszerezted, meg is kell vedened. (lasd capture the flag stilus). Minel tobb objektumot, feladatot, es random eventet teljesitesz a pvp zonaban, annal jobban jar a te frakciod, mind a pvpsek, mint a "kint" szolozok.
A Cyrodiili kozponti zona akkora lesz teruletre, hogy a harc itt nem csak egy villamhaboru lesz, hanem tenyleges hosszu, taktikara is epulo haboru. Aminek a vegen a gyoztes frakcio megkoronazza a legjobb harcosat, es az uj Csaszarral az elen x ideig elerhetove valik az Imperial Cityben talalhato kincseskamra jellegu raid content, extra jutalomnak.
Es akkor lesz achievment, mert par eve ugyebar mar ez is az epeen resze, es kulon iparag lett ennek gyujtese es maxolasa - respekt azoknak, akik csinaljak, nem csinalnam utanuk, az hetszentseg.
Ennek ellenere nem fogja megvaltani az mmo piacot, viszont a GW2-hoz hasonloan, az ESO is az ujabban mmo jovojenek tartott iranyt celozza meg, es nem a "bevalt recepten ne valtoztass" alapon klonozza a WoW-t.