En anno eloszor rendes gui-t c64-en lattam, geos alatt. Aztan amigaos, sgi irix, windows, os2. Alapvetoen mindegyikben ugyanugy nezett ki a file-kezelo es az ablakozas. A mostani 'uj' windows desktop is ugyanugy nez ki. Szerintem ez teljesen hasznalhato, mivel egy ablakkeret egyetlen funkcioja, hogy meg lehessen fogni valahol az atmeretezeshez. Amennyiben ezt a funkciot egy kis negyszogre teszik az egyik sarokban (tipikusan jobb also), akkor egy 1 pixeles vonal is eleg. Szinezni meg annyira kell, amennyire az 1 pixeles fekete vonalakat szokas. A fejlec is hasonlo, az ablak mozgatasaert es azonositasaert felel. Ezt csikot a beos eseten anno levettek a leheto legkisebbre, hogy ne foglaljon helyet. Ugyanitt talalhatoak az ablak kezelo gombok is (bezaras es tarsai), amiknek design-ban eleg egy sima egyszinu ikon, csak kontrasztos legyen. (pl. piros alapon fekete vagy feher x) A microsoft rajott, hogy a hasznalatot az egyszeru feluletek tudjak meggyorsitani, tovabba hosszu tavon zavaro a sok disz.
Egyebkent en bongeszoben mar sok-sok eve operat hasznalok, de meg mindig a windows 3.1-es elrendezessel (fejlec, menu sor, ikon sor (gombok es link-ek vegyesen), ablak fejlec (gombok, ikonok es url sor), ablak, legalul pedig a tab-ok sora kozvetlenul a taskbar (startmenu) folott. Ez kb. igy nezett ki az elso publikus verzioban is es azota is a classic skin-t hasznalom. Es szukseg eseten balrol bejonnek egy fuggoleges csikban tab-okban a konyvjelzok, a history, a letoltesek, stb.) Az uj windows user interface kb. ezt koveti, csak jobbrol jonnek be csikban az extra funkciok, mig android eseten alulrol vagy felulrol. Semmi ujat nem talaltak fel, csak rajottek, hogy a regi windows 3.1-es gui sokmindenben hasznalhatobb volt mint a mostaniak.