Jogos. Az egész szerintem arról szól, hogy hosszabb távon is szimulálni akarják a történelmi helyzeteket, azaz pl. Magyarország 1526-os összeomlását. A játék kezdete után van egy Hunyadink, jó magas értékekkel, vele elég sokakat meg lehet verni, de késõbb keményedik a helyzet. Az AI-féle Magyarország bukásra van ítélve. Mazochistáknak és kihívásokat kedvelõknek érdemes lehet az AI játékot 1500-1550-ig pörgetniük, és utána átvenni, ami megmaradt országunkból - és indulhat a revízió :)
A politika sokszor szól bele a történelmi játékokba is, ezért lehetnek "szlovákok" (EU3 nemhivatalos kiegészítõkben) meg "Transylvania Ország" (EU3-ban) pár játékban a 15. században is. Szerencsére az EU4 ebbõl a szempontból elég korrekt (magyar vonatkozásban mindenképp). Egy-két horvát tartományban, a Dráva-Száva közén mondjuk lehetett volna magyar a kultúra, és a ruténoknak is elég lett volna egy tartomány kettõ helyett a Magyar Kir. határain belül. (Zemplén mint õsrutén terület )
Mátyás ideje nagyon elcsépelt a játékban. Megnéztem az 1400-as évek végét - szinte semmi nincs meg a valóságban megszerzett tartományokból. Értem én, hogy játéktechnikailag elég nehezen valósítható meg pl. Bécs elfoglalása (mivel fõváros), de akkor is. Nem ártana, ha a készítõk erre a térképre vetettek volna egy pillantást: