Egyszerû: errõl legyen szíves tájékoztatni a HP szertvízét is, ugyanis onnan kaptam visszajelzést, hogy csak õk cserélhetnek memóriát, mert ha nem az van benne, amit a gyártó belerakott, akkor a gari bukta...
Vagy javaslom, nézzen utána, hogy a Flextronics-nál (már ha persze még ott van) a HP-DOA részlegen (segítek, ez a notik és asztali gépek renew programos felújításával foglalkozó részleg) vajon mivel is kezdik a felújítandó gépeknél? Én megmondhatom, ott melóztam: HP adatbázisba be, megnézni, mi is kellene, hogy legyen a gépben (mivel renew gépek, az eredeti, gyári konfigra kellett visszaállítani, így itt mondjuk csak a cikkszám alapján kellett keresni), aztán arra az összeállításra visszaállítani.
Szervizben ugyanilyen adatbázist használnak az összeállítás ellenõrzésére, annyi kitétellel, hogy ott a gép gyári számára keresnek rá, mivel az az egyedi azonosítója...
De oké, elfogadom, akkor a HP ezek szerint központilag nem tud a dologról. Akkor javaslom nekik, nézzenek sürgõsen a szervizpartnereik körmére, ugyanis mint írtam, ez a bevált stratégia náluk, ha a gépben változtatás van és az nincs bevezetve a gép adatlapjára, akkor elõszeretettel dobják meg az embert egy telefonnal, hogy öreg, nem az a gép van itt, aminek lennie kellene, ha javítást akarsz, fizess...
Vagy esetleg azt is megmagyarázhatná, hogy ha tényleg így van, vajon céges gépnél mi a fenéért csak a HP-tõl rendelhettünk memóriát gépekbe oly módon, hogy meg kellett adni a gép szériaszámát, aztán mikor 1-2 hét után bejött a memória, mielõtt berakhattuk volna, ellenõrizni kellett a gyári szám alapján, hogy vajon a gép adatlapjára a változtatás felkerült-e.
Ja és azt is megmagyarázhatná (bár tudom, ez már egy öreg gép), hogy vajon miért kellett nekem napokig egyeztetnem a HP szervizével, mikor a Compaq Evo W6000-es gépemben lemerült a BIOS elem, így minden áramtalanítás után (ami naponta megesett) a BIOS bejegyzést készített a hardver-összeállításról, ami csak annyiban okozott problémát, hogy egy idõ után a gép indításnál fagyott, mivel gyakorlatilag nem olt helye hova írni... A szerviz meg végül elküldte a legutolsó BIOS verziót, azt feltéve érdekes módon meg is oldódott a probléma, mert a tároló is kiürült... Ja és nem frissítés volt, ugyanaz a verzió volt eredetileg is a gépen. Ja és a kérdés: vajon mi célt is szolgál ez a naplózás?
De az is igencsak érdekelne, hogy vajon miért is kell regisztrálni a HP gépeket (bár lehet, hogy ezt már csak kellett, nem tudom, az én notimnál még tuti bejezett, hogy regisztráljam, anno kb. 4 éve) ahhoz a gépet a HP oldalán, hogy a kiterjesztett garancia érvényes legyen...
Ja és vajon hogy eshet meg az az "apróság", hogy egy gépet beküldenek a szervizbe, visszaküldik, majd mikor ellenõrizné a kedves tulaj gyári szám alapján a HP honlapján, hogy milyen javítást végeztek (ezt meg lehet tenni a https://h20565.www2.hp.com/portal/site/hpsc/public/wc/home/ oldalon gyári szám alapján) a garancia státusza mellett Active helyett mást talál, majd mikor felhívja õket, közlik, hogy a gépben módosítás volt (konkrétan vinyót cseréltek a gépben, csak persze nem a szervizben, a gép hibájának viszont ehhez köze nem volt, az inverter döglött meg). Nem tudom, hogy a probléma végül megoldódott-e, a kedves ügyfélnek javasoltam, hogy ezt tisztázza a kereskedõvel, akinél a gépet vette és aki a vinyó cserét elvégezte.
No, akkor kedves barátod legyen olyan jó, és ezekre a kérdésekre ugyan adjon már választ, mert baromi kíváncsivá tett, hogy ha ilyen nagyvonalúan lehülyézett, ezekre a kérdésekre vajon mit is tud mondani...