Egyébként (kicsit más téma) rengeteg hiedelem van a garancia körül nagy része nagy hülyeség, mert a törvény szinte minden részletét pontosan szabályozza.
Ilyen pl az, "hogy folyadék került a telefonba ezért nem garanciális". A törvény szerint itt is a garancia vállalónak kell bizonyítania az ügyfél hibáját, de (és ez nagyon fontos) a fenti megállapítás nem tekinthetõ bizonyításnak. Annak ugyanis kétséget kizáróan tartalmazni kell, hogy milyen folyadék, mikor és hova folyt bele, valamint mindezt sorozatszámmal, alkatrész szinten.
A másik érdekes a 15 napra való törekvés. Ezt sokan úgy értelmezik, hogy akkor a garanciavállalót nem is köti semmilyen határidõ. Megint hülyeség, mert a törekvés csak akkor áll fent ha bizonyíthatóan megtett mindent a garancia rendezésére. (azaz rögtön tovább küldi a terméket és minden tõle telhetõt megtett) Ami itt megint szép az az, hogy ezt szintén a garanciavállalónak kell bizonyítania - viszont ha kellõ hosszúságú idõ alatt (általában 1 hónap) sem tudja a terméket cserélni akkor automatikusan az áll fent, hogy nem tett meg mindent ergo cserélni kell, vagy el lehet állni a szerzõdéstõl ami az eredeti vételi ár visszafizetését jelenti.