Az SGS3, HTC OX, vagy egy a Sony Xperia S, az "csak" egy csúcsmobil. Elfogadható dizájn, maximális technológia az adott gyártótól. Az ára adott termékpalettán elhelyezve értelmezhetõ, és értelemszerûen a legmagasabb. Ezt az emberek el is fogadják, de persze a versenytársakéhoz képest sokkal drágáb, azonos kategóriájú telót a piac látványosan visszautasítana.
Az Apple termékek, iP-ok viszont ebben a kontextusban nem értelmezhetõk, nincs termékpaletta, az ár meg ha a versenytársakhoz nézzük röhejesen magas, a technikai tartalomhoz mindenképpen. Szal akkor mi ez? Mi ez az elbaxott üzletpolitika, ki az a hülye aki ezekkel a feltételekkel ebbõl vásárol?
Nos a helyzet az, hogy az iP az nem egy csúcsmobil, hanem egy amolyan életérzés, lifestyle, nép-luxuscikk, mint egy Smart, Fiat 500, vagy egy trendi Nike cipõ.
Elsõsorban egy dizájn termék, amit egy elfogadható minõséggel tálalnak, olyan technológiával megfûszerezve, ami miatt nem kell ugyan szégyenkezni, de azért nem is a legcsúcsabb. Ilyen szempontból a csúcstechnológiát számonkérni rajta, az kb olyan, mint egy hatalmas supercharger kompresszor egy a Smart orrán. Nagyjából röhejes.
Szal ez a kategória gyak gazdag gyerekek cuki játékszere.
Ezért kerül ennyibe amennyibe, ezért az a célközönség aki.
A gond ott kezd elõjönni, hogy egyrészt Mo-n a legdrágább ez a teló hivatalosan, másrészt aki nálunk egy jómódú trendi tini, az mondjuk Ausztriában ha nem is az osztály szégyene, de azért kapaszkodnia kellene rendesen, hogy az elitklubba bekerüljön.
Ezek után ezzel a termékkel direkt felvágni, illetve lesajnálni azt, aki teló ügyben kicsit árérzékenyebb döntéseket hoz, az egyrészt szociális érzéketlenség (értsd tahóság), illetve a saját anyagi helyzetének túlbecsülése (értsd lúzerség).
Az #1-ben belinkelt videóban szereplõ fiatalok közül, talán csak a gyöztes srác nem tartozik egyik kategóriába sem, mert õ meg nagyvalószínûséggel a Téköm/Aplle aktuális reklámarca.
A cégek persze élvezik azt a felhajtást, amit a júzerek csapnak, hiszen ezzel az ingyenreklámmal még inkább értékesebbnek mutatják a termékeket, akár az iP-t, akár más ilyen árkategóriájú telót, és az is bele fog vágni ilyenek vásárlásába, aki nálunk ezt valójában nem engedheti meg magának.