úgy látom nem vagytok tisztában az RPG fogalmával. nem a nehézség, de még csak nem is a realitás tesz valamit RPG-vé, nem a sztori kidolgozottsága. a rövidítés a RolePlayGamingból ered ami magyarra fordítva szerepjátékot ad. egy helyzetbe tesz amiben el kell játszanod a szerepet. a ME széria maximálisan kielégíti ezt. döntéseket hozhattál, amik azért kevésbé eltérő végben végződtek, de bizonyos szinten jelentősen befolyásoltak, mert nem mindegy ki hal meg, csak madártávlatból...
mivel a játékban kötődni kezdtél egy karakterhez, minél jobb befejezést akartál, ezért igyekeztél mindenkit megmenteni. szerintem más is így volt ezzel, aki nem töltött be előző mentést, hogy másképp csinálja adott karakter megmentéséért, az vagy nagyon ügyes, vagy nagyon szerencsés vagy nem élvezte a játékot mégsem annyira mint állítja.
az ne tévessze meg az embereket, hogy COD-ba meg már mindenbe beltettek RPG ELEMEKET, de attól azok nem lesznek még RPG-k azt osztom, a ME széria sem attól az, hogy lehet fejleszteni a fegyveren, páncélon stb. ez is egy elem, de a fontosság a döntésen van, a legalább 2 úton amelyiken elindulhatsz személyiségednek megfelelően, vagy a vágyott szerep miatt felvett személyiségnek megfelelően.
persze HC RPG fanok olyasmiket is felhoznak, hogy faj választás... ezt ide vetítve, hogy pl miért nem lehettünk krogannal stb, az egyértelmű, hogy a sztori miatt nem mehetett, így is jól beletették a fem-male kapitányt, meg azon belül is a változtatható kinézetet.
mások a sandbox világot kötik az RPG-hez miközben valóban jó meg előny ha olyan, de ez a szerepjátszást nem igazán befolyásolja, azért nem csőjátékabb mint a KOTOR és ott érdekes még nem láttam, hogy megkérdőjelezik az RPG-ségét. pedig szinte ugyanaz, elmész valahova ott felveszed a küldetésszálat ami javarészt cső.
végszónak annyit, hogy akció-RPG scifi shooter a lehető legpontosabb megfogalmazás amit pár szóban össze tudok foglalni.