Nem Shepard halála volt a gáz (egyébként a destroy + magas war assets esetén még csak meg sem halt), hanem az egész vége, a történet lezárása. Az első rész írói az egész Reaper konfliktust a dark energy-re akarták kihegyezni, nem a synthetic - organic ellentétre. Ezért csalódás volt ez a klisé, mint a reaperek fő mozgatórugója, nagyon látszott, hogy utolsó pillanatban jöttek ezzel elő. Szintén gáz volt, hogy a starchild arról beszél, hogy elkerülhetetlen, hogy a syntheticek és az organicok egymást öljék - mondja ezt pont azután, hogy kibékítjük a getheket a quarianokkal... Magyarán előtte fél órával cáfoljuk meg a nagy világírtó AI-t ... A döntéseink pont semmit nem befolyásoltak a végén: ha volt elég war asset meg readiness (toltad szorgalmasan a multit vagy csináltál mellékküldiket), akkor tökmindegy volt, a végén válaszhattál három szín közül, oszt' viszlát.
Az Extended cut se sokat segített. Az indoctrination theory annyira passzolt volna, nem értem minek kellett a faék egyszerűségű befejezést erőltetni. Egyébként az sem happy end, sőt, az még jobban nyitva hagyta volna a sorozat végét. De nem, a bio nem élt ezzel a lehetőséggel, inkább ráerősített, hogy ők igenis ilyen középszerű történetlezárást akartak. Erről szólt az extended cut. Nem lett tőle a játék szar, de elrontotta az addig amúgy 10/10 játékélményt.